خبرگزاری کار ایران

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی:

نشر و گسترش فرهنگ اسلامی اولویت دستگاه های فرهنگی در سال جاری است

کد خبر : ۱۵۶۲۰۰

باید تمامی دستگاه های متولی فرهنگ با هم اندیشی و تلاش در راستای نشر و گسترش فرهنگ اسلامی و ارزش های دینی و ملی تلاش کنند.

ایلنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: نشر و گسترش فرهنگ اسلامی و ارزشهای دینی – ملی اولویت دستگاه های فرهنگی در سال جاری است.

به گزارش ایلنا؛ علی جنتی در حاشیه بازدید از موزه های آستان قدس رضوی تاکید کرد: باید تمامی دستگاه های متولی فرهنگ با هم اندیشی و تلاش در راستای نشر و گسترش فرهنگ اسلامی و ارزش های دینی و ملی تلاش کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش مجموعه هایی مانند آستان قدس رضوی بتوان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر در عرصه فرهنگ اسلامی و رضوی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دوران جمهوری اسلامی، عصر رونق و تعالی آستان قدس رضوی در حوزه های مختلف به وی‍ژه در عرصه فرهنگی است.

جنتی افزود: آنچه در این مجموعه طی سالهای پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی رخ داده نشان دهنده عزم راسخ، هدایت ها، رهنمودها، روشن بینی و دوراندیشی تولیت معظم آستان قدس رضوی است.

وی گفت: دستاوردهای آستان قدس رضوی به ویژه در عرصه فرهنگ، قابل توجه است و کتاب ها و محصولات فرهنگی ارزنده ای که تولید شده می تواند به عنوان الگویی برای فعالان فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

او ادامه داد: موزه های مرکزی، فرش، قرآن و هدایای مقام معظم رهبری، میراثی گرانقدر و با ارزش برای آیندگان است و اهتمام آستان قدس رضوی به حفظ و صیانت از میراثفرهنگی را به وضوح نشان می دهد.

وی با اشاره به نفاست و غنای موزه های آستان قدس رضوی گفت: وجود قرآن های منسوب به ائمه اطهار(ع) و آثری با یک هزار سال قدمت که طی اعصار مختلف با عشق و ارادت به این آستان مقدس اهدا شده، این مجموعه را به یک مرکز بی نظیر فرهنگی و تاریخی تبدیل کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز