خبرگزاری کار ایران

قناعتی در گفت‌وگو با ایلنا:

مدیران شهرداری فیش حقوقی خود را منتشر کنند

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۲۴۱

عضو شورای شهر تهران بر لزوم انتشار فیش حقوقی مدیران شهرداری در راستای شفاف‌سازی تاکید کرد.

ابوالفضل قناعتی (عضو شورای شهر تهران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه نظارت کافی بر فیش‌های حقوقی شهردار و مدیران شهرداری صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: مدیران شهرداری و اعضای شواری شهر نیز باید فیش حقوقی خود را در صورت لزوم برای اذهان عمومی در راستای شفاف‌سازی اعلام کنند.

وی ادامه داد: دریافتی شهردار و مدیران شهرداری حقوق پایه‌ای است که هر سال بنابر مصوبه دولت افزایش دارد و حقوق هیچ کسی در شهرداری جهشی اضافه نشده است و در شهرداری هیچ مدیری بیشتر از ۱۰ میلیون تومان حقوق نمی‌گیرد.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: از وظایف نظارتی شورای شهر است که در خصوص حقوق شهردار و مدیران شهرداری پی‌جویی کند و ما نیز هر موضوعی که مباحث حساس مالی در آن باشد و احساس کنیم که باید ورود پیدا کنیم؛ حتما پیگیری خواهیم کرد.

قناعتی تصریح کرد: برای  مسئولان شهرداری هم مثبت است که فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنند، چراکه شفافیت مالی افراد موجب نتایج خوبی می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه یکسری مدیران وقت بیشتری می‌گذارند و کار بیشتری می‌کنند و باید نسبت به دیگران شرایط بهتری داشته باشند، ولی این شیب نباید شیب تندی برای افراد خاصی باشد که حساسیت در کشور به وجود بیاورد.

این عضو شورای شهر بیان کرد: حقوق‌های بالای ۲۰ و ۳۰ میلیون تومان در کشور با توجه به اینکه حقوق کارگران۸۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان است، محلی از تعریف ندارد و این مساله موجب بر هم خوردن منحنی و هرم حقوق دهی منابع انسانی در کشور می‌شود.

وی افزود: فاصله حقوقی بین مردم نباید زیاد باشد، چراکه انقلاب اسلامی  انقلابی بوده است که بتوانیم عدالت و مساوات را بین قشر ضعیف و قشر بالا به وجود بیاوریم و اگر شرایط مثل گذشته بشود که یک عده حقوق‌های کلان بگیرند و یک عده نتوانند حق طبیعی خود را دریافت کنند؛ موجب نارضایتی در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز