خبرگزاری کار ایران

حقانی عنوان کرد:

نظارت بر آژانس‌های مسافرتی/ نباید هر کاری که می‌خواهند انجام دهند

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۸۸۶

رئیس شورای شهر تهران گفت: آژانس‌های مسافرتی نه زیر نظر اصناف فعالیت می‌کنند و نه تحت نظارت شهرداری‌ها و به صورت مستقل هر کاری بخواهند؛ انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در جلسه امروز شورای شهر با یادآوری اینکه تا سال ۱۳۵۰ امور اصناف بر عهده شهرداری بوده است، گفت: نسبت به استیفای حقوق شورای شهر و شهرداری در حوزه اصناف و قانون نظام صنفی تذکر می‌دهم.

وی خاطرنشان کرد: صدور پروانه کسب و نظارت بر عملکرد اصناف مهم‌ترین ابزار مدیریت شهرداری‌ها برای نظارت بر اصناف بود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به حضور بیش از یک چهارم اصناف کشور در تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار صنف با پروانه و بیش از ۳۰۰ هزار صنف بدون پروانه در تهران مشغول به کار هستند و باید ارتباطی تنگاتنگ میان مدیریت شهری و حوزه اصناف وجود داشته باشد.

حقانی ادامه داد: شهرداری تهران برای کاهش آلودگی ناشی از کارگاه‌ها و اصناف شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به وضع قانون نظام صنفی در سال ۱۳۶۸ و ترمیم این قانون در سال ۸۲ اظهار کرد: این قانون در سال ۹۲ مجددا اصلاح شد که تفاوت فاحشی با قوانین قبلی داشت، چرا که شهرداری تهران که به نمایندگی از بیش از ۱۵۰۰ در هیات عالی نظارت حضور داشت، از این هیات حذف شد این در حالی است که در شهر تهران بیش از ۴۰۰ هزار صنف دارای پروانه و ۳۰۰ هزار صنف فاقد پروانه حضور دارند.

حقانی با طرح این سوال که چرا باید در اصلاح قانون اصناف سال ۹۲ نام شهرداری تهران از قانون نظام صنفی و هیات عالی نظارت حذف شود، گفت: از رئیس شورای شهر خواهش می‌کنم، از طریق دولت در پی استیفای حقوق مدیریت شهری باشد یا از طریق شورای عالی استان‌ها در این خصوص اقدام کند و پیشنهاد کتبی خود را در این مورد به کمیسیون مربوطه خواهم داد.

چمران در ادامه سخنان حقانی اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما مربوط به آژانس‌های مسافرتی است، چرا که آژانس‌های مسافرتی نه زیر نظر اصناف فعالیت می‌کنند و نه تحت نظارت شهرداری‌ها و به صورت مستقل هر کاری بخواهند انجام می‌دهند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در شورای عالی ترافیک در خصوص این موضوع بحث کرده و قرار شد؛ این آژانس‌ها زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت کنند که این مسئله به دولت ارسال شد و امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز