خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

کاهش 52 درصدی هزینه درمان‌های سرپایی و بیماران بستری شده در لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۵۲۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون 162 میلیارد تومان اعتبار به استان لرستان تعلق یافته که منجر به کاهش 52 درصدی هزینه درمان‌های سرپایی و بیماران بستری شده است.

 کوروش ساکی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد افزود: در امر بستری بیماران در حوزه شهری تنها شش درصد و در حوزه روستایی تنها چهار درصد از هزینه درمان از مردم دریافت می‌شود.

وی اظهار داشت: در استان لرستان جهش‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است که  راه اندازی مرکز تخصصی درمان سرطان و توسعه بیمارستان تخصصی قلب و کودکان شهید مدنی از جمله این اقدامات است.

وی بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی لرستان  400 میلیارد تومان با قرارگاه خاتم و مردم قرارداد بسته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: طرح تحول سلامت نعمت بزرگی در کاهش پرداختی هزینه‌های درمان از جیب مردم است.

وی با اشاره به تصویب طرح تحول سلامت اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال 93 با توجه به پیچیدگی درمان، هزینه‌های دارو، زیرمیزی‌ها و سردرگمی‌های بیماران طرح تحول سلامت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از بیمارستان‌های استان قدیم ساخت بوده‌اند، یادآور شد: در سال گذشته برای نوسازی و تجهیز بیمارستان‌ها 25 میلیارد تومان هزینه شد و در سال جاری نیز 30 میلیارد تومان در این راستا هزینه خواهد شد.

ساکی از هزینه 15 میلیارد تومانی برای ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم خبر داد و پزشکان مقیمی بیمارستان‌ها را از دیگر برنامه‌های طرح تحول سلامت دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید به اینکه تجهیز یک تخت آی‌سی‌یو هزینه‌ای معادل یک میلیون تومان را دارد از ارتقا 90 درصدی بخش‌های آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: اورژانس هوایی نیز توانسته است مرگ و میرهای مادران باردار مناطق صعب‌العبور را به زیر 40 درصد برساند.

وی احداث 50 پایگاه اورژانس، 20 خانه بهداشت، استخدام 315 نیروی انسانی در حاشیه شهرها و افزایش 35 درصد پذیرش دانشجو را به عنوان دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در راستای برنامه‌‌های طرح تحول سلامت مطرح کرد.

این مسوؤل با اشاره به احداث دانشکده دندانپزشکی و داروسازی در استان تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی را سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: جذب دستیار تخصصی در چهار رشته گام بزرگی در راستای آموزش پزشکی استان است، لازم به ذکر است که در حال حاضر 250 نفر دانشجوی پزشکی عمومی در لرستان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز