خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران :

فرسودگی بیمارستان ها معضل بزرگ درمان مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۷۲۲

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران وضعیت این استان را از نظر سرانه تخت های بیمارستانی پایین اعلام کرد و گفت که در حال حاضر به ازای هر یک هزار مازندرانی یک و چهاردهم تخت بیمارستانی وجود دارد .

علیرضا مردانشاهی روز شنبه در آیین تجلیل از پرستاران نمونه کشوری و استانی مازندران که در ساری برگزار شد ، ادامه داد : این تعداد تخت شامل تخت های تمامی بیمارستان های استان است

مردانشاهی کمبود فضای فیزیکی به ازای هر تخت را یکی دیگر از مشکلات موجود در بیمارستان های مازندران اعلام کرد و ادامه داد : فضای فیزیکی هر تخت در بیمارستان کشورهای دنیا 70 تا 100 متر است که این رقم در کشورمان و مازندران 38 متر است .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران با اشاره به اقدامات صورت گرفته با اجرای بسته های تحول سلامت در کشور ، افزود: امیدواریم که تا پایان برنامه ششم توسعه سرانه تخت بیمارستانی هر یکهزار مازندرانی به دو و ششم دهم نفر افزایش یابد.

وی حضور 12 بیمار در یک اتاق بیمارستان را شایسته وضعیت تامین سلامت ودرمان مردم ندانست و ادامه داد : همچنین قرار دادن بیماران پرخطر در برخی اتاق های بیمارستانی نیز از مشکلات ومسائل پیش رو در این زمینه است .

مردانشاهی گفت : قدمت بالا و فرسودگی بیمارستان ها از چالش های پیش روی حوزه درمان مازندران است.

وی ادامه داد : با توجه به این کمبودها وچالش ها ، حوزه درمان مازندران با حداقل های موجود خدمات دهی به مردم و بیماران را انجام می دهد .

وی با اشاره به فعالیت چهار هزار پرستار در بیمارستان های مازندران ، ادامه داد: بدلیل کمبود پرستار مجبور به استفاده همراه بیماران برای رفع این مشکل هستیم .

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز