خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت تاکید کرد:

طرح تحول نظام سلامت ادامه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۰۰۴

هاشمی وضعیت اجرای طرح تحول نظام سلامت را «خوشحال کننده» توصیف کرد و گفت: روزانه گزارش فعالیت تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را پیگیری می‌کنم.

وزیر بهداشت گفت: تصور کوتاه مدت بودن طرح تحول نظام سلامت محال است و این اقدام بزرگ آبروی دولت و نظام است و دولت تمام قد پشتیبان طرح تحول است.

به گزارش ایلنا، سیدحسن هاشمی وضعیت اجرای طرح تحول نظام سلامت را «خوشحال کننده» توصیف کرد و گفت: روزانه گزارش فعالیت تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را پیگیری می‌کنم و با توجه به معدود بودن مشکلات، بنظر می‌رسد وضعیت، خوشحال کننده است.

وزیر بهداشت با تأکید بر نگاه سلامت محور به جای درمان محور، پیشگیری را بر درمان مقدم دانست و اظهار کرد: ماموریت اصلی ما، توجه به مقوله بهداشت است و بزودی بسته‌های بهداشتی نیز اجرایی می‌شود، اما آغاز طرح تحول نظام سلامت با بسته‌های درمانی، موجب شد که شیرینی تحول در ذائقه مردم بنشیند، چراکه در این حوزه، بیشتر گرفتار بودند

وی با ابراز امیدواری نسبت به پیمودن مسیر آغاز شده طرح تحول نظام سلامت با قدرت، قوت و اقتدار هرچه بیشتر، اذعان کرد: بی‌تردید هر حرکتی ممکن است اشکالاتی در نفس خود داشته باشد و هیچ یک بری از خطا نیستیم و نکته حایز اهمیت در این مسیر، نظارت، دقت و بهنگام و بدون فوت وقت صادقانه نواقص احتمالی را بپذیریم و درصدد رفع آن برآییم.

هاشمی در ادامه با ذکر این مثال که قطار هرچه سرعتش بیشتر باشد، سنگ پرانی‌ها به سمتش بیشتر است و زمانی که ایستاده، کسی به سمتش سنگ پرتاب نمی‌کند؛ گفت: از این رو در مواجهه با طرح تحول نظام سلامت نیز، برخی افراد تنها به دنبال منفی بافی بوده و همیشه در حال گمانه زنی و طرح اشکالات هستند.

وزیر بهداشت در پایان گفت: تمامی هزینه‌ها بطور کامل کنترل شده و سقف هر دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستانی مشخص است و به این ترتیب برای اولین بار است که این تخصیص‌ها داده می‌شود و اگر در ادامه به بیمارستان‌ها فرصت تصمیم گیری داده شود، بطور قطع اتفاقات بسیار ارزنده و مثبتی را شاهد خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز