خبرگزاری کار ایران

سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده‌گاز؛

هنک کام: بازار آزاد جهانی گاز در حال شکل گیری است/باید به منابع‌دریایی توجه بیشتری داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۶۰۰

وزیر انرژی هلند گفت: بازار آزاد جهانی گاز در حال شکل‌گیری است و روی بازار گاز تاثیر گذاشته و این بازار رقابتی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هنک کام در سومین اجلاس مجمع کشورهای صادر کننده گاز گفت: ما اکنون شاهد گرم‌شدن کره‌زمین هستیم، این درحالی است که تاثیرات مخرب گاز روی محیط بسیار اندک است.

وی ادامه داد: اکنون بازارهای منطقه‌ای گاز به یکدیگر مرتبط شده‌اند و بازار آزاد جهانی گاز در حال شکل گیری است، این موارد روی بازار گاز تاثیر گذاشته و این بازار رقابتی شده است. بازار بسیار خوبی برای آینده صنعت‌گاز در جهان متصور است، بنابراین سیاست عرضه گاز بسیار مهم است.

وی متذکر شد: در کشور هلند تاریخچه استفاده از گاز به بیش از نیم قرن می‌رسد. ما یکی از اولین کشورهایی بودیم که تلاش کردیم قیمت گاز را با نفت لینک کنیم.

وزیر انرژی هلند اظهار داشت: گاز یک منبع قابل‌اتکاء است و می‌تواند برای توسعه پایدار مورد توجه بیشتر قرار بگیرد. اکنون لازم  است منابعی که در دریا قرار دارد توجه بیشتری داشته باشد. این‌ها مواردی است که بسیار تعیین‌کننده است. هلند شرکت‌های بزرگ نفتی-گازی دارد که در همه جای دنیا فعال هستند. ما متخصصان بسیار خوبی در این صنعت داریم. در هلند 69 کسب و کار بزرگ در حوزه نفت‌وگاز فعال هستند. ما در آموزش و انتقال این دانش نیز در سطح اول دنیا قرار داریم.

هنک کام تاکید کرد: هماهنگی بین ما به عنوان تولید کنندگان گاز می‌تواند باعث نوآوری شود. ما علاقمندیم وارد همکاری‌های بین‌المللی در صنعت گاز شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز