خبرگزاری کار ایران

برنامه شرکت توتال برای تولید شیل گس در دانمارک

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۸۲

شرکت توتال قصد دارد نخستین چاه های آزمایشی تولید شیل گس(گاز رسی) را در دانمارک حفاری کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از اسلو، شرکت توتال به دنبال قراردادهای خود برای کشف مواد هیدروکربوری نامتعارف در انگلیس و روسیه دیروز(١٣ تیر) اعلام کرد که این شرکت قصد دارد نخستین چاه های آزمایشی تولید شیل گس در دانمارک را در ماه دسامبر یا ژانویه آینده حفاری کند.

توتال با وجود ممنوعیت فرانسه برای کشف شیل گس در این کشور، به عنوان یکی از شرکتهای بزرگ فعال در تولید نفت و گاز شیل در اروپا پدیدار شده است.

این شرکت قصد دارد حفاری های آزمایشی تولید شیل گس را برای سه ماه در دانمارک انجام دهد.

سخنگوی شرکت توتال در پست الکترونیکی گفت: اگر نتایج مثبت باشد، آزمایش استفاده از فناوری شکست هیدرولیک در سال ٢٠١٥ انجام خواهد شد.

توتال ٨٠ درصد از این مجوز و شرکت دولتی نورثسی فاند دانمارک ٢٠ درصد باقیمانده این مجوز را در اختیار خواهد داشت.

شرکت توتال امسال یک قرارداد برای کشف شیل گس در انگلیس امضا کرد و دو مجوز حفاری در شمال انگلیس را خرید.

این شرکت همچنین در ماه مه گذشته قراردادی با شرکت لوک اویل روسیه برای تولید شیل اویل در باژنوف در سیبری، یکی از بزرگ ترین سازه های شیل اویل جهان، امضا کرد.

در دانمارک، تولید شیل گس به عنوان فرصتی برای خودکفایی این کشور در بخش انرژی دیده می شود زیرا تولید میدان های گاز متعارف در دریای شمال رو به کاهش است.

دانمارک سال گذشته میلادی و برای نخستین بار از سال ١٩٩٧ میلادی انرژی بیشتری نسبت به تولید آن مصرف کرد.

آمار آژانس انرژی دانمارک نشان می دهد: با آنکه این کشور یک صادرکننده عمده نفت و گاز است، اما تولید نفت و گاز آن به ترتیب در سال گذشته ١٣ و ١٨ درصد کاهش داشته است.

دانمارک تنها عرضه کننده گاز به سوئد است و به کشورهای آلمان و هلند نیز گاز صادر می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز