خبرگزاری کار ایران

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز:

نتایج اجلاس GECF، اهمیت ویژه ای برای بازارهای جهانی گاز دارد

عادلی تصریح کرد: این دو نشست وزارتی به ویژه از این جهت اهمیت دارد که سومین اجلاس مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در مقطع زمانی حساسی برای بازارهای گاز و انرژی برگزار می شود زیرا نشست ما بلافاصله پس از پایان نشست گروه ٢٠ در آنتالیا و پیش از نشست کاپ ٢١ در پاریس برگزاری می شود.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز اعلام کرد: نتایج اجلاس جی یی سی اف، اهمیت ویژه ای برای بازارهای جهانی گاز خواهد داشت.

به گزارش ایلنا محمدحسین عادلی صبح امروز (شنبه ٣٠ آبانماه) در نشست فوق العاده  وزارتی که از دقایقی پیش به ریاست بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان آغاز بکار کرد، با بیان این مطلب افزود: با توجه به استقبال گسترده سران برای حضور در اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز، انتظار داریم این اجلاس دستاوردهای خوبی به دنبال داشته باشد.

وی با قدردانی از میزبانی دولت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری سومین اجلاس مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز افزود: به عنوان دبیرکل و از طرف همکاران خود در دبیرخانه، به اعضای حاضر در دو نشست وزارتی امروز خوشامد می گویم؛ قطعا حضور شما در این نشستها، مشوق و حامی دبیرخانه و نشان دهنده اهمیت برگزاری این اجلاس در نزد کشورهای حاضر شرکت کننده است.

عادلی تصریح کرد: این دو نشست وزارتی به ویژه از این جهت اهمیت دارد که  سومین اجلاس مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در مقطع زمانی حساسی برای بازارهای گاز و انرژی برگزار می شود زیرا نشست ما بلافاصله پس از پایان نشست گروه ٢٠ در آنتالیا و پیش از نشست کاپ ٢١ در پاریس برگزاری می شود.

به گفته وی، این نکته نشان می دهد مسیر توسعه پایدار را نمی توان بدون گاز به عنوان سوخت مطلوب پیمود.

عادلی ادامه داد: این اجلاس، گردهمایی رهبران جهان از کشورهای صادرکننده گاز است و مطمئنم که بررسیها و نتایج این نشست می تواند اهمیت ویژه ای برای بازارهای جهانی گاز داشته باشد.

وی تشکر و خوشامد ویژه ای نیز به وزیران و فرستاده هایی از کشورهایی که برای نخستین بار در این گردهمایی حضور یافته اند گفت و خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: برای شما و این نشست، یک بررسی خوب و نتیجه ای موفقیت آمیز آرزو می کنم.

کد خبر : ۳۲۳۶۸۳