خبرگزاری کار ایران

حسین کمالی:

کارگران امروز قربانی تصمیمات غلط دیگران شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۱۰

ما معترض فکر هستیم و با اندیشه‌هایی که می‌گفت اگر کار را به کارگران بسپاریم نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آید مخالف هستیم/ بیان این مسایل برای نا امیدی نیست چرا که ایجاد یأس کار دشمنان انقلاب بوده و هدف ما این است که با کنار هم قرار گرفتن کشور را بسازیم.

ایلنا- تبریز: عضو شورای مرکزی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران گفت: کارگران امروز قربانی تصمیمات غلط دیگران شده اند.

به گزارش ایلنا حسین کمالی که در کنگره استانی خانه کارگر آذربایجان شرقی سخن می‌گفت با بیان اینکه امروز هرکسی که دلش برای توسعه و پیشرفت کشور می‌تپد از وضع اقتصادی موجود افسرده می‌شود گفت: وضع فعلی شرایط مناسبی نیست در سالی که شعار آن حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی است و همه مردم باید به آن توجه داشته باشند در وضعیتی هستیم که جامعه کارگری بیش از همه تاوان آن را می‌پردازد در حالی که نقشی در به وجود آمدن آن نداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مسایل مهم اقتصادی می‌بایست در چند ساله اخیر در صدر برنامه‌ها قرار می‌گرفت به وضعیت صنایع در اقصی نقاط کشور اشاره کرد و افزود: صنایع ما اکنون تعطیل یا نیمه تعطیل شده و خاکس‌تر مردگی بر شهرک‌های صنعتی نشسته است.

کمالی با بیان اینکه کارگران امروز قربانی تصمیمات غلط دیگران شده‌اند صریح کرد: آیا واقعا نتیجه حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی می‌بایست چنین می‌شد.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر با اشاره به اقدامات دهه ۶۰ برای حمایت از قشر کارگر گفت: آن زمان در بحث شوراهای اسلامی کار که می‌خواستیم کارگران در مدیریت و اداره کارخانه همه نقش داشته باشند عده‌ای معتقد بودند که کارگران درکی از مسایل ندارند و اگر کار را به آن‌ها بسپاریم وضعیت واحدهای تولیدی کشور به هم می‌ریزد و بایسیتی کار را به متخصص سپرد اکنون باید این سوال را پرسید حالا که کار را به کاردان سپرده‌اید حاصل و نتیجه آنچه شده است.

وی گفت: خداوند ‌‌نهایت نعمت را به این ملت داده است، با کسب درآمد ۶۰۰ میلیارد دلار در چند سال گذشته می‌توان کشوری را از نو ساخت اما حاصل آن جز تورم، گرانی و وضعیت به هم ریخته کارخانجات و اعتراضات کارگری نیست.
کمالی با بیان اینکه نتیجه این درآمد می‌بایست منجر به کار و تولید بیشتر و رونق اقتصادی می‌شد تصریح کرد: اما چیزی که اتفاق افتاده عکس آن است آمارهای رسمی از افزایش دو برابری ثبت سفارش دارد.

دبیر کل حزب اسلامی کار افزود: یکی از مسئولین اعلام کرده که ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارداتی داریم و دولت باید مقابل آن بایستد.

وی با تاکید بر اینکه قصد متهم کردن کسی را ندارد گفت: ما معترض فکر هستیم و با اندیشه‌هایی که می‌گفت اگر کار را به کارگران بسپاریم نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آید مخالف هستیم.

کمالی به رشد بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: ادعای ایجاد ۵/ ۲ میلیون شغل در کشور وجود دارد اگر این میزان شغل ایجاد شده این همه تعطیلی کارخانجات و بیکاری موجود را چگونه قبول کنیم.

وی گفت: میزان بزهکاری‌ها و زندانی‌ها افزایش یافته است آماری حکایت از این دارد که در هر ساعت ۱۶ طلاق اتفاق می‌افتد که ۳۸ درصد آن در ۵ سال اول زندگی جوانان رخ می‌دهد همه این‌ها ناشی از بیکاری و تورم است.

کمالی افزود: شرایط تورم و افزایش نرخ قیمت کالا‌ها به حدی رسیده که حتی کسانی جرأت انعقاد قرارداد ساخت و ساز را هم ندارند.

وی به ورود کالاهای اساسی مردم از خارج کشور اشاره کرد و گفت: نتیجه برنامه ریزی‌های غلط به گونه‌ای شده که خرید و فروش در کشور از پول ملی تغییر و تجار معاملات خود را با دلار انجام می‌دهند.

وی به نحوه توزیع درآمد حاصل از حامل‌های انرژی در نتیجه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: قرار بود با اجرای این قانون رفاه بیشتری برای کشور به دست آید و ضعفا و محرومین در شرایط بهتری قرار گیرند و ۲۰ درصد درآمد ناشی از آن به صنعت و کشاورزی پرداخت شود اما در عمل چیز دیگری اتفاق افتاد و تولید در کشور به حال ورشکستگی درآمد.

کمالی گفت: با حقوق ۴۰۰ هزار تومانی اگر کسی فرزند دانشجو یا مریض صعب العلاج داشته باشد در این شرایط چه باید کند.

وی با بیان اینکه عملکرد کسانی که با شعار دفاع از محرومین به میدان آمده بودند منجر به حکمفرمایی هرچه بیشتر سرمایه سالاری در کشور شد گفت: برخی دوستان از یکسان سازی حقوق صحبت می‌کنند اما بدانیم وقتی بر اساس آمارهای غیر رسمی صحبت از تورم ۵۰ درصدی است این درست چیزی نیست که اتفاق می‌افتد.

کمالی افزود: در‌‌ همان وهله اول متوجه باشیم که نصف قدرت خرید با این حقوق از دست رفته است البته اگر ما تورم ۲۵ درصدی آقایان را قبول کنیم در این صورت حداقل یک چهارم آن را باید مدنظر داشته باشیم.

وی با تآکید بر وحدت و همدلی میان مردم خاطرنشان کرد: بیان این مسایل برای ناامیدی نیست چرا که ایجاد یأس کار دشمنان انقلاب بوده وهدف ما این است که کارگران و بازنشستگان و سایر اقشار دست به دست هم داده و با کنار هم قرار گرفتن کشور را بسازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز