خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم هشترود و چاراویماق:

بررسی کار‌شناسی مشکلات کشاورزی هشترود، به زودی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۷۰

توسعه، نوسازی وبازسازی ناوگان زراعی، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، توسعه سطوح آبیاری تحت فشار، افزایش روند تبدیل اراضی دیم به آبیاری بارانی و قطره‌ای، ایجاد امکان برای تجمیع اراضی کوچک درکنار ایجاد وراه اندازی دانشکده کشاورزی ومرکز هوا‌شناسی، از جمله مسائلی است که حل آن خواهد توانست اقتصاد مبتنی برکشاورزی این منطقه را، متحول نماید.

ایلنا: نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: همایش سراسری تشکل‌های کشاورزی در محل اردوگاه شهید باهنر تهران، با حضور ریاست جمهور، وزیر جهادکشاورزی و مسئولین خانه کشاورز فرصت مغتنمی بود تا مسائل و مشکلات بخش کشاورزی، بخصوص بخش کشاورزی شهرستان هشترود به سمع ونظر مقامات تصمیم گیر کشور رسانده شود.
به گزارش ایلنا، غلامحسین شیری افزود: در دیدار با وزیر جهادکشاورزی ضمن انعکاس مشکلات وکمبود‌ها وارائه پیشنهادات مقررشد از طرف وزارتخانه گروهی در زمینه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی هشترود وچاراویماق به منطقه اعزام تا از نزدیک مشکلات و کمبود‌ها بررسی و اقدامات لازم در راستای کاهش وحل آن، از سوی مسئولین امر و متولیان استان اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه بایدبا مدیریت وحرکت به سمت کشاورزی مکانیزه وصنعتی از ظرفیت نیروی انسانی به بهترین نحو بهره‌مند شد تا درکنارآن نرخ بیکاری نیز کاهش یابد، ادامه داد: دراین دیدار به وزیر جهادکشاورزی پیشنهاد شد به مسائل مهم همانند یکپارچه سازی اراضی، افزایش بهره وری وکشت صنعتی و مکانیزه توجه جدی مبذول شود تا این اقدامات زمینه کاهش نرخ بیکاری را فراهم و توسعه بخش کشاورزی روند مطلوبی را شاهد باشد.
شیری اضافه کرد: هشترود با ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار باغات و ۸۵ هزار هکتاراراضی کشاورزی و زمین زراعی از جمله تولید‌کنندگان مهم غلات وحبوبات در استان بوده وکشاورزان شهرستان از این میزان اراضی در سال بالغ بر۱۰۰ هزار تن گندم، ۹ هزار تن سیب‌زمینی، ۵ هزار تن نخود تولید می‌کنند.
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه، نوسازی وبازسازی ناوگان زراعی، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، توسعه سطوح آبیاری تحت فشار، افزایش روند تبدیل اراضی دیم به آبیاری بارانی و قطره‌ای، ایجاد امکان برای تجمیع اراضی کوچک درکنار ایجاد وراه اندازی دانشکده کشاورزی ومرکز هوا‌شناسی، از جمله مسائلی است که حل آن خواهد توانست اقتصاد مبتنی برکشاورزی این منطقه را، متحول نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز