خبرگزاری کار ایران

احتمال تایید صلاحیت دو اصلاح‌طلب؛

تلاش اصلاح‌طلبان در استان مخالف احمدی‌نژاد + جدول

اگر دو چهره اصلاح طلب استان اردبیل تایید شوند، اصلاح‌طلبان در موقعیتی مناسب‌تر از قبل قرار می‌گیرند و می‌توانند در گردونه رقابت قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، وضعیت اصلاح‌طلبان استان اردبیل بعد از رد صلاحیت‌ها خیلی خوب نیست. هر چند برخی شنیده‌های تایید نشده خبر از احتمال تایید صلاحیت پیرموذن و آذروش، نماینده فعلی و سابق اردبیل در مجلس می‌دهند، اما اگر بنا بر نتایج اولیه اعلام شده باشد، برای اصلاح‌طلبان مرکز استان تنها یک عضو سابق شورای شهر باقی مانده است. اما بسیاری از فعالان سیاسی اردبیل امیدوارند با حضور برخی از چهره‌های پشت خط مانده، رقابت انتخاباتی برای اصلاح‌طلبان اردبیلی نیز جای امیدواری باقی بگذارد.

اردبیل یکی از استان‌هایی بود که در سال 88 نامزد اصلاح‌طلبان بیشتر از احمدی‌نژاد رای آورد، این در حالی بود که احمدی‌نژاد خود استاندار اردبیل بود و اتفاقا برخی معتقد بودند عملکرد ضعیف او در استانداری موجب این رای پایین شده است؛ چنانچه سال 84 نیز احمدی نژاد بین هفت نامزد ریاست جمهوری در رده ششم قرار گرفته بود!

در حوزه‌های انتخابیه دیگر استان اردبیل در پارس‌آباد همه چهره‌های اصلاح‌طلب شناخته شده رد شدند، اما یک نیروی نزدیک به دولت تایید شده است.

در حوزه انتخابیه گرمی حتی گزینه‌های حداقلی نیز باقی نمانده‌اند و عرصه انتخابات به نفع اصولگرایان خالی مانده است.

در مشکین‌شهر، نماینده فعلی شهرستان گرایش‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان دارد و احتمالا در لیست نهایی اصلاح‌طلبان قرار بگیرد.

درحوزه انتخابیه خلخال نیز یک نیروی نزدیک به دولت تایید شده است و اگر گزینه‌های دیگر اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشوند، احتمال حمایت از او وجود دارد.

ایلنا

آرایش اصلاح طلبان در استان‌های دیگر را از لینک‌های زیر ببینید:

استان‌هایی که اصلاح طلبان در آن تایید نشده‌اند

استان همدان

استان چهارمحال و بختیاری

استان اصفهان

استان فارس

استان آذربایجان شرقی

استان خراسان رضوی

استان خراسان جنوبی

استان سیستان و بلوچستان

استان کرمان

استان اردبیل

استان مازندران

کد خبر : ۳۴۲۸۶۴