خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر بهداشت:

در تخریب بیمارستان اسلام‌آبادغرب به اشخاص آسیبی نرسید/ با جدیت کوتاهی‌ها را پیگیری می‌کنیم/ تخریب ۴۰ درصد بیمارستان سرپل‌ذهاب

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۹۷۵

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: ما به صورت جدی کوتاهی‌ها را پیگیری خواهیم کرد و در بحث شکایت جدی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به شرایط مناطق زلزله‌زده گفت: شرایط منطقه از لحاظ درمانی پایدار است و از لحاظ بهداشتی هم اقدامات آغاز شده است. واکسیناسیون کزاز و دیفتیری و پیشگیری‌های لازم برای بیماری هاری نیز به زودی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به شرایط دشوار مردم منطقه ادامه داد: متاسفانه بیمارستان سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد غرب تخریب شده است، بیش از ۵۷ درصد بیمارستان‌های تهران هم فرسوده هستند و سال گذشته به این مسئله تحت عنوان بیمارستان پلاسکو اشاره کردیم. بیمارستان سرپل‌ذهاب در سال ۸۷ و فاز دوم بیمارستان اسلام‌آباد غرب همین چند ماه پیش تحویل داده شده بود. با این شرایط ما به صورت جدی کوتاهی‌ها را پیگیری خواهیم کرد و در بحث شکایت جدی هستیم.

حریرچی با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی به مردم ادامه داد: در بیمارستان اسلام‌آباد دیوارها تخریب شده اما به اشخاص آسیب نرسیده است. بیمارستان سرپل‌ذهاب نیز چهل درصد تخریب شده و همه اینها تجربه‌ای برای آینده است.

قائم مقام وزیر بهداشت درباره اقلام مورد نیاز نیز گفت: وزارت بهداشت از مردم درخواست دارو نکرده است، دارو و تجهیزات کافی وجود دارد و دیروز بیست تن دارو به منطقه منتقل شد. امروز ۶۵۵۰ مورد ویزیت سرپایی در منطقه انجام شده است و تاکنون بیماری واگیردار خاصی مشاهد نشده است. تاکنون شش بیمارستان صحرایی ساخته شده و فردا نیز بیمارستان دیگری توسط سپاه شروع به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار ۹۳۴۵ مجروح به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که ۱۳۵۹ نفر در بیمارستان‌های استان بعد از مداوا مرخص شده‌اند. هنوز ۱۱۱ نفر بستری هستند، همچنین ۱۳۴۳ جراحی فقط در استان صورت گرفته است و  ۹۵۵ مجروح به خارج از استان اعزام شده‌اند. امروزهم صد و پنجاه و پنج بیمار دیگر به تهران منتقل شدند.

حریرچی در انتها با تاکید بر اینکه آلام روانی سخت‌تر از آلام جسمی درمان می‌شوند، گفت: رسانه‌ها باید واقع‌بینانه و جهت اصلاح امور کار کرده و به مردم آرامش دهند. در جای خود نیز انتقادات تند تیز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز