خبرگزاری کار ایران

رییس امداد و نجات هلال احمر:

امروز ۲۲ هزار تخته چادر توزیع شد/ ناوگان هوایی هلال احمر مجهز به پرواز در شب نیست/ امیدوارم از این حادثه درس بگیریم

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۹۷۴

رییس جمعیت امداد و نجات هلال احمر گفت: باید اعتبارات لازم برای تجهیز ناوگان در نظر گرفته شود و امیدوارم از این حادثه درس بگیریم و مشکلات را برطرف کنیم البته ناوگان هوایی نیروهای نظامی نیز قابلیت پرواز در شب را نداشتند و باید به این موضوع به صورت کلی توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی سلیمی با اشاره به روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان با بیان اینکه در توزیع اقلام مصرفی گله‌هایی وجود داشت، گفت: از لحاظ اقلام امدادی بیش از حد نیاز منطقه بارگیری کردیم و در حال حاضر این اقلام در منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به جلسه امروز که در استانداری برگزار شد، گفت: در این جلسه راهکارهای مناسبی برای تامین امنیت خودروها و نیروها اندیشیده شد تا سریعتر اقلام به دست زلزله‌زدگان برسد.

رییس جمعیت امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: امروز هم ۲۲ هزار تخته چادر توزیع شد. روز گذشته هم ۷۵۰۰ تخته چادری که دیروز توزیع شده بود و همچنین ۳۸۰ هزار قوطی کنسرو توزیع شد. ۵۰ هزار بسته غذایی آماده شده که از فردا ظهر توزیع می‌شود همچنین بسته‌های لوازم بهداشتی آماده شده که توزیع خواهد شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: ۱۰ بالگرد از فردا صبح برای روستاهایی که کمتر به آنها خدمات‌رسانی شده اقلام مصرفی می‌برند و بین آنها توزیع می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ناوگان هوایی هلال احمر مجهز به پرواز در شب نیست، گفت: با توجه به نوع‌ بالگردهایی که ما در جمعیت از آنها استفاده می‌کنیم امکان ارتقای سیستم برای آنها تعریف نشده البته اگر امکان ارتقا هم باشد باید از قبل انجام می‌شد. قطعا باید اعتبارات لازم برای تجهیز ناوگان در نظر گرفته شود و امیدوارم از این حادثه درس بگیریم و این مشکلات را برطرف کنیم البته ناوگان هوایی نیروهای نظامی نیز قابلیت پرواز در شب را نداشتند و باید به این موضوع به صورت کلی توجه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز