خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه آمریکا:

دانشگاه کاشان قابلیت اجرای شبکه هوشمند را دارد

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۹۶۲

رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه ایلینویز آمریکا گفت: با مطالعات مختلفی که در کشورهای مختلف دنیا برای اجرای شبکه هوشمند انجام داده ام، شهر کاشان و دانشگاه کاشان یکی از بهترین مکان هایی است که قابلیت اجرای شبکه هوشمند را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محمد شاهیده پور در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی شبکه هوشمند 2 در دانشگاه کاشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با مطالعه نقشه دنیا، شهر کاشان یکی از بهترین نقاطی است که از انرژی آفتابی برخوردار است و برای اجرای واحدهای آفتابی و حرارتی مناسب است.
 
وی دلیل انتخاب دانشگاه کاشان برای اجرای شبکه هوشمند را پیگیری و علاقمندی همکاران پژوهشکده انرژی جهت پیاده کردن این پروژه بیان کرد و افزود: اجرای این پروژه در دانشگاه کاشان می تواند به تبدیل کاشان به شهری هوشمند کمک کند و  این شهر به عنوان یک مدل و الگو برای تمام شهرهای ایران معرفی شود.
 
مدیر و پایه گذار مرکز تحقیقات و تکنولوژی و کاربرد شبکه هوشمند با اشاره به مسایل محیط زیست و آلودگی هوا در ایران خاطر نشان کرد: استفاده از طرح های تحقیقاتی و بهینه سازی شبکه های هوشمند برای رفع مسایل زیست محیطی، ایمنی و پاکی هوا بسیار مؤثراست.
 
شاهیده پور تصریح کرد: شبکه های هوشمند زمان استفاده بهینه از برق را نشان می دهند و با استفاده از آن می توان اطلاعات لازم را در اختیار مصرف کنندگان قرار داد تا چگونه از انرژی استفاده کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: شبکه هوشمند همچنین در مصرف برق کمتر ، روشنایی بهتر و ترافیک کمتر و هوای تمیز نقش به سزایی دارد.
 
شاهیده پور اعطای کرسی استادی در دانشگاه کاشان را مایه افتخار خود دانست و افزود: یک کرسی استادی در آمریکا دارم و من افتخار می‌کنم که در ایران نیز یک کرسی استادی داشته باشم و این موجب می شود که کارهایی در آینده در زمینه شبکه هوشمند با ارتباط و همکاری دانشگاه کاشان و به صورت خیلی گسترده ارائه کنم. 
 
رئیس پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان نیز با قدردانی از دکتر محمد شاهیده پور در حمایت از اجرای شبکه هوشمند در این دانشگاه گفت: با اجرای این طرح هوشمند در این دانشگاه، شهر کاشان به عنوان ششمین شهر هوشمند معرفی می شود.
 
سعید گلابی اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری کرسی علمی و تفاهم نامه همکاری که با دانشگاه ایلینویز آمریکا منعقد شد با حمایت و استفاده از تجربیات علمی دکتر شاهیده پور بتوان خدمات خوب انرژی را به تمامی نقاط ایران ارائه دهیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز