خبرگزاری کار ایران

در ۲ سال و ۲ ماه گذشته صورت گرفت؛

معامله ۱۱ میلیون مگاوات ساعت برق در بورس انرژی

مدیر عامل بورس انرژی گفت: حجم معاملات برق معامله شده در این بورس از ابتدای راه اندازی تاکنون بالغ بر یازده میلیون مگاوات ساعت برق به ارزش بالغ بر چهار هزار و سیصد میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سنا؛ سید علی حسینی با بیان اهمیت صنعت برق به عنوان یک صنعت حساس و زیربنایی در کشور گفت: برق علاو بر اینکه اولین حامل انرژی پذیرفته شده و معامله شده در بورس انرژی ایران بوده معاملات آن به طور منظم و مستمر به صورت روزانه در بورس انرژی طی دو سال و دو ماه گذشته انجام پذیرفته است.

مدیر عامل بورس انرژی با اشاره به تخصیص یک تابلوی معاملاتی مجزا برای انجام معاملات انرژی برق در بورس انرژی اضافه کرد: حجم معاملات برق معامله شده در این بورس از ابتدا راه اندازی تاکنون بالغ بر یازده میلیون مگاوات ساعت برق به ارزش بالغ بر چهار هزار و سیصد میلیارد ریال بوده است.

وی از برنامه ‏های بورس انرژی جهت توسعه معاملات برق در دو سطح بازار عمده فروشی و خرده فروش خبر داد و گفت: بازار عمده بورس انرژی شامل طرح‏هایی جهت تخصیص منابع مالی شرکتهای توزیع و تولید نیروی برق از طریق بورس انرژی، انجام معاملات گواهی ظرفیت، فعال‏سازی رینگ بین الملل معاملات برق در بورس انرژی، تقویت بازار فیزیکی برق است و در بازار خرده فروشی طرح‏هایی به منظور فراهم شدن امکان حضور مستقیم مصرف کنندگان بزرگ برق در بورس انرژی، انجام معاملات عرضه یک جای کالای برق در بورس انرژی و حضور فعال شرکتهای خرده فروشی و بازرگانی برق صورت می پذیرد.

مدیر عامل چهارمین بورس کشور ابراز امیدواری کرد: با مساعدت و همکاری مجموعه وزارت نیرو شامل شرکت‏های توانیر، مدیریت شبکه برق ایران، توزیع نیروی برق، تولید نیروی برق و برق‏های منطقه‏ای شاهد رونق معاملات برق در بورس انرژی باشیم.

کد خبر : ۲۷۴۶۲۳