خبرگزاری کار ایران

به منظور همکاری در مدیریت پسماند؛

استانداری گیلان و دانشگاه آزاد تفاهم نامه امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۴۴

روزانه به‌طور میانگین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود که در روزهایی که با ورود گردشگران مواجه‌ایم این مقدار حتی به ۲۵۰۰ تن نیز افزایش می‌یابد.

استانداری گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌ی همکاری‌های مطالعاتی، فناوری و عملیاتی در مدیریت پسماند تفاهم کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، این تفاهم نامه عصر دیروز در پایان نشست هیئت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان بین محمدعلی نجفی، استاندار گیلان، و حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه در تهران به امضاء رسید.

استاندار در این نشست با اشاره به اینکه وجود زباله و پسماند یکی از مهم‌ترین معضلات گیلان و استانهای شمالی

است، گفت: به کارگیری روش‌های نوین و کارآمد در مدیریت پسماند با رعایت ملاحظات زیست محیطی ضرورتی

اساسی محسوب می‌شود. از اینرو بهره گیری از آخرین فناوری و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا یعنی تکنولوژی پلاسمای حرارتی برای امحاء زباله و تولید انرژی از محورهای مهم این تفاهم نامه است.

ویافزود: از آنجائی‌که تکنولوژی پلاسمای حرارتی منجر به تولید انرژی می‌شود مذاکراتی با وزارت نیرو برای تسهیل درفروش برق این سامانه انجام داده‌ایم.

نجفی بیان داشت: روزانه بطور میانگین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود که در روزهایی که با ورود

گردشگران مواجه‌ایم این مقدار حتی به ۲۵۰۰ تن نیز افزایش می‌یابد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برای رهایی از وضعیت ناهنجار زباله در استان از طرح های زیست محیطی شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم، اظهار امیدواری کرد: تجربه نشان داده تاسیس کارخانه های کمپوست پاسخگوی نیازهای استان نیست.

نجفی افزود: علاوه بر اجرای طرح‌های زیست محیطی در گیلان به اقدامات فرهنگی نیز روی آورده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت و ضرورت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای رشد و فناوری در این دانشگاه ضرورت مهم برای استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه مساله پسماند از مسائل حساس در استان‌های شمالی کشور است و تاکنون نحوه دفع زباله‌ها در این استانها بخاطر بالابودن سطح آب، باعثآلودگی آبها شده و موارد غیربهداشتی را پدید آورده است، خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات پلاسمای واحد علوم و تحقیقات تهران براساس این تفاهم نامه در زمینه‌ی استقرار سامانه امحاء زباله شهری و صنعتی عاری از هرگونه آلودگی به روش پلاسمای حرارتی با ظرفیت ۱۳۰تن در استان اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌های دانش بنیان حمایت می‌کند، افزود: هم اکنون ۴۲۰ شرکت دانش بنیان در ۵۴ مرکز رشد این دانشگاه فعالیت می‌کنند که این آمار تا سال ۹۶ باید به ۸۰۰ شرکت و ۱۵۰ مرکز رشد ارتفاء یابد.

دکتر حمید میرزاده ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی، تأسیس ۳۲ پارک علم و فناوری را در برنامه‌ی خود دارد که یکی از این پارک‌ها در رشت مستقر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز