خبرگزاری کار ایران

همکاری پوریا اخواص در تازه‌ترین اثر حسین علیزاده

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۳۳۴

آلبوم جدید حسین علیزاده که "غمنونه فریدون" نام دارد؛ به زودی منتشر می‌شود.

پوریا اخواص (خواننده موسیقی کلاسیک ایرانی) درباره فعالیت‌های فعلی خود به خبرنگار ایلنا گفت: به تازگی استاد علیزاده مشغول فعالیت روی پروژه‌ای جدید باعنوان "غمنومه فریدون" هستند که اشعار این آلبوم متعلق به پیمان قدیمی است. خوشحالم که در این آلبوم توانستم همکاری دوباره‌ای با استاد داشته باشم. البته درباره جزئیات انتشار آلبوم خبر ندارم.

او ادامه داد: حدود دو الی سه سال پیش اثری را ضبط کردیم که در آن از اشعار معاصر استفاده می‌شد. در این آلبوم به  شیوه قدیم که آهنگساز قطعه‌ای می‌ساخت و شاعر روی آن شعر می‌گفت؛ کار کردیم اما از نظر موسیقایی رویکرد بسیار متفاوتی با موسیقی قدیم دارد. این آلبوم توسط اشکان رهبر با سازبندی ایرانی آهنگسازی شده است. این اثر که "سایه‌های مست" نام دارد؛ به زودی توسط نقطه تعریف منتشر می‌شود.

اخواص همچنین از همکاری با عیسی غفاری خبر داد و گفت: در همکاری که با آقای غفاری دارم، از فضای آلبوم "سایه‌های مست" فاصله گرفته‌ایم و این اثر پایبندی بیشتری به ردیف دارد و از آهنگسازی‌های قدیمی‌تر آقای غفاری است. امیدوارم این آلبوم، همزمان یا کمی با فاصله از "سایه‌های مست" توسط نشر نوفه منتشر شود.

این خواننده درپایان درباره بازخوانی تصانیف قدیمی نیز بیان کرد: چند سالی‌ست که روی آهنگ‌ها و تصانیف قدیمی، کمتر شنیده شده و آثاری که کیفیت مناسبی از آن‌ها موجود نیست، فعالیت می‌کنم و این قطعات به‌صورت رایگان در اینترنتت و فضاهای مجازی منتشر می‌شود. تاکنون قطعه "بهار است" و "هجر روی تو" از این طریق منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز