خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

اعتراض چند هفته‌ای کارگران نیشکر هفت تپه پایان یافت/از همسان‌سازی تا افزایش حقوق و مستمری/اختصاص سهمیه بنزین به صیادان نه طرح می‌خواهد نه لایحه/ دستورالعملی که پولِ پرستاران را به حسابِ پزشکان سرازیر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۹۳۲

همزمان با روز جهانی معلولان اخبار مختلفی درباره این قشر آسیب‌پذیر منتشر شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، اخباری درباره معلولان و همچنین خبر خوشی درباره کارگران نیشکر هفت‌تپه از مهمترین اخبار منتشر شده در سرویس کارگری ایلنا بود. امروز همچنین گزارش‌هایی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، سهمیه بنزین صیادان، تخلفات صنایع هفت الماس و وضعیت پرستاران منتشر شد. در این روز همچنین اعلام شد جاماندگان از حمایت‌های معیشتی تا ۲۰ آذر فرصت دارند اعتراض خود را ثبت کنند.

 اعتراض جمعی از معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه

 عدم اجرای قانون معلولان و عدم تحقق بودجه اجرای این قانون و تخصیص بودجه برآورد شده برای اجرای قانون در لایحه بودجه ۹۹؛ مهم‌ترین خواسته معلولان در تجمع امروزشان بود.

  نیمی از خانوارهای دارای دو معلول خانه‌دار شده‌اند

محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: امروز نیمی از مسکن خانوار‌های دارای دو معلول تامین و واگذار شده است و امیدواریم واگذاری مسکن مابقی خانوارها نیز در عمر باقی مانده دولت محقق شود.

 اعتراض چندهفته‌ای کارگران نیشکر هفت تپه پایان یافت

در پی موافقت کارفرما با برخی از خواسته‌های کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، اعتصاب چند هفته‌ای کارگران پایان یافت.

 از همسان‌سازی تا افزایش حقوق و مستمری

تقسیم‌بندی مطالبات مزدبگیران چندان دشوار نیست؛ اولین مطالبه در ارتباط با میزان افزایش حقوق و مستمری تعریف می‌شود که حقوق کارمندان شاغل و مستمری بازنشستگان صندوق کشوری را دربرمی‌گیرد؛ در مرحله بعد، مطالباتی‌ست که تنها در ارتباط با بازنشستگان تعریف می‌شود؛ اول، بودجه و اعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای همسان‌سازیِ مستمری بازنشستگان کشوری‌ست و در سطح بعد، مطالبات ریالی بازنشستگان دیگر صندوق‌هاست.

  اختصاص سهمیه بنزین به صیادان نه طرح می‌خواهد نه لایحه

 حدود سه هفته از اعلام نرخ جدید بنزین می‌گذرد و با وجود اینکه هزینه‌های بیش از ۱۵۰ هزار صیاد ایرانی بالا رفته، هنوز خبری از اختصاص بنزین سهمیه‌ای برای صیادان نیست.

 تخلف‌های صنایع هفت الماس خطری برای رفاه و بهداشت کارگران است

چرا صنایع هفت الماس، به تذکرهایی که در حوزه ایمنی محیط کار، بیمه و رفع آلاینده‌های محیط زیستی دریافت می‌کند، توجه نمی‌کند. کارفرما می‌گوید: به تمام کارگران شرکت کلاه، دستکش و ماسک داده‌ایم اما اگر از آن استفاده نمی‌کنند نمی‌توانیم آنها را تنبیه کنیم؛ چراکه در محیط‌های کارگری باید جو دوستانه حاکم باشد نه فرمایشی.

 دستورالعملی که پولِ کار پرستاران را به حسابِ پزشکان سرازیر می‌کند

طی سال‌های اخیر و با سیاست‌گذاری‌های بعد از طرح تحول سلامت، حدوداً تا ۶۵ درصد از تعرفه‌های حاصل از بیمارستان را به شکل‌های مختلف به پزشکان می‌دهند. این پول علاوه بر بقیه پرداخت‌های یک پزشک است؛ چون یک پزشک هیئت علمی حقوق ثابت دارد و حق مقیمی، حق On call، حق ماندگاری پزشکان و محرومیت از مطب می‌گیرد. همه این پرداختی‌ها سر جای خود است اما علاوه بر آن ۶۵ درصد از یک عمل جراحی، ویزیت و ... را هم دریافت می‌کند.

 مهلت مراجعه به سایت حمایت معیشتی تا ۲۰ آذر است

سرپرستان خانواری که موفق به ثبت اعتراض خود برای دریافت حمایت معیشتی نشده‌اند، تا بیستم آذر فرصت دارند به سایت Hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز