خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

نیشکر هفت تپه را تعطیل کردند/ اگر کمک معیشتی دولت را نگرفته‌اید با سامانه ۶۳۶۹* تماس بگیرد/مستمری بهزیستی کفاف زندگی را نمی‌دهد/دولت به دنبال جذب رضایت جامعه است/کشاورزان را از دریافت وام محروم می‌کنند/اصرار کارفرمایان بر دستمزد منطقه‌ای

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۳۰۱

تعطیلی نیشکر هفت‌تپه یکی از مهم‌ترین اخبار امروز سرویس کارگری ایلنا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز خبری درباره تعطیلی نیشکر هفت تپه منتشر شد و اظهارات درباره کمک معیشتی دولت ادامه یافت. همچنین در این روز گزارشی درباره وام کشاورزان منتشر شد. مطالبی درباره دستمزد کارگران، اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه، بیمه رانندگان کامیون و تحصیل معلولان در دانشگاه‌ها انتشار یافت.

 نیشکر هفت تپه را تعطیل کردند

مدیرعامل مجتمع هفت‌تپه با صدور بخشنامه‌ای، این مجتمع را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد. اعتصابات کارگری دلیل این اقدام عنوان شد.

 اگر کمک معیشتی دولت را نگرفته‌اید با سامانه ۶۳۶۹* تماس بگیرد

حسین میرزایی (سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ قانون بودجه) گفت: چنانچه خانواری خود را مشمول طرح معیشت می‌داند اما تا شنبه شب (بامداد یکشنبه) کمک معیشتی دولت برایش واریز نشد، می‌تواند با سامانه ۶۳۶۹* تماس بگیرد.

 مستمری بهزیستی کفاف زندگی را نمی‌دهد

احمد میدری (معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مستمری‌های سازمان بهزیستی می‌تواند، معیشت خانواده‌های مددجویان را تامین کند؟ گفت: پاسخ به این پرسش روشن است؛ کسی نمی‌تواند با این پول زندگی کند و من این مسئله را قبول دارم.

 دولت به دنبال جذب رضایت جامعه است

دولت از اینکه توانسته منابع لازم را برای حمایت از اقشار ضعیف فراهم کند، خوشحال است اما همزمان نگرانی‌هایی هم دارد. نگرانی از کسانی که اثری از آنها نیست مانند حاشیه‌نشین‌ها و روستانشینانی که نه شناسنامه دارند، نه دفترچه بیمه و نه حساب بانکی.

 کشاورزان را از دریافت وام محروم می‌کنند

با وجود اینکه بانک‌ها متعهد به اختصاص 15 درصد وام‌ها خود به کشاورزان هستند، اما موانع مختلف بر سر راه کشاورزان برای دریافت تسهیلات باعث شده تنها حدود هشت درصد وام‌های بانکی به این قشر اختصاص یابد.

 اصرار کارفرمایان بر دستمزد منطقه‌ای

فرامرز توفیقی (رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) با تاکید بر الزامات قانون کار در بحث دستمزد می‌گوید: کارفرمایان بر دستمزد منطقه‌ای اصرار دارند.

 اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه

کارگران هفت‌تپه که در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند، تاکید کردند: توقع داریم خواسته‌های ما را با اعتراضات دیگری که در جریان است و بحث‌های جانبی، خلط نکنند؛ ما خواستار پرداخت حقوق و مزایای مزدی خود هستیم.

 35 هزار راننده کامیون از خدمات بیمه‌ای محروم هستند

بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر از رانندگان کامیونی که در یک سال اخیر به این صنف پیوسته‌اند از حمایت‌های دولتی در بحث بیمه محروم مانده‌اند.

 26 هزار معلول در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند

 محمود کاری (مدیر عامل انجمن ندای معلولین ایران) گفت: در بحث کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای و توانمندسازی افراد دارای معلولیت باید فعال باشیم. نزدیک به ۲۶ هزار معلول در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند. خروجی آنها سالی هزار نفر است که باید جذب بازار کار شوند و مانعی برای این افراد در استخدام‌های دولتی و غیردولتی نباید وجود نداشته باشد اما متاسفانه چنین نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز