خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

صیادان بنزین سهمیه‌ای می‌خواهند/اعتراض کارگران مریوان به گرانی بنزین/ بدعت‌گذاری در قراردادهای کار/ایجاد اشتغال فقط با دادن زمین و وام ممکن نیست/ دوشنبه کمیته دستمزد برگزار می‌شود/ حقوق آذرآبی‌ها پرداخت نشد/ریزش کانال بر سر کارگر ۳۵ ساله

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۲۳۸

در روز دوم گرانی بنزین اخباری درباره تاثیر این گرانی بر وضعیت کارگران در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال گرانی قیمت بنزین صیادان خواستار اختصاص بنزین سهمیه‌ای به این صنف شدند. همچنین کارگران مریوانی به این اتفاق اعتراض کردند. امروز گزارش‌هایی درباره قرارداد‌های کار و حمایت از کارآفرینان هم منتشر شد. گفت‌و‌گوهایی با فرامرز توفیقی، علی ساری و محمدتقی آبایی هزاوه نیز در سرویس کارگری ایلنا انتشار یافت. اخباری درباره معوقات مزدی کارگران کشتارگاه مرغ صنعتی گلند و دو حادثه کار دیگر اخبار منتشر شده در این روز بودند.

صیادان بنزین سهمیه‌ای می‌خواهند

به دنبال گران شدن قیمت بنزین صیادان خواستار اختصاص بنزین سهمیه‌ای به این صنف شدند.

 اعتراض کارگران مریوان به گرانی بنزین

کارگران مریوان در اعتراض به گرانی بنزین، با تجمع در خیابان‌های شهر خواستار تجدیدنظر مسئولان شدند.

 بدعت‌گذاری در قراردادهای کار

در بسیاری ادارات و ارگان‌ها از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت گرفته تا ادارات برق و گاز و همچنین شهرداری‌ها، کارگران بسیاری بدون پوشش بیمه مناسب، ساعت کار عادلانه و دستمزد مکفی، به صورتِ حجمی یا به عبارت بهتر، خارج از شمول قانون کار، کار می‌کنند؛ آنهم در شرایطی که بسیاری از فعالیت‌های سخت و بسیار بااولویت مانند تعمیر، نگهداری و حفاظت از دستگا‌ه‌ها را همین کارگران حجمی انجام می‌دهند.

 ایجاد اشتغال فقط با دادن زمین و وام ممکن نیست

شکی نیست که ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری ممکن است، اما چطور باید افراد را به سرمایه‌گذاری ترغیب کرد؟ تولیدکنندگان می‌گویند رفع مشکلات ساختاری تاثیر بیشتری نسبت به مواردی مانند دادن زمین مجانی یا وام ارزان دارد.

 دوشنبه کمیته دستمزد برگزار می‌شود

 دوشنبه دومین جلسه کمیته دستمزد ذیل شورای عالی برای مذاکرات مزدی ۹۹ برگزار می‌شود.

 گزارش کارفرمای هفت‌تپه درباره تسهیلات ارزی و اعتراضات کارگری ناقص بود

علی ساری (نماینده مردم اهواز) گفت: کارفرما مدعی بود که حقوق کارگران به‌روز بوده است. من از او خواستم نشان دهد تاریخ پرداخت دستمزد کارگران قبل از زمان اعتراضات بوده است و به این معنا کارفرما ثابت کند که اعتراضات ربطی به پرداخت دستمزد ندارد. اما این مولفه در گزارش نیامده بود. در مورد تسهیلات ارزی و ریالی قرار بود که شفاف‌سازی کند که این کار نیز انجام نشده است.

 حقوق آذرآبی‌ها پرداخت نشد

محمدتقی آبایی هزاوه (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی)از پرداخت نشدنِ دستمزد شهریورماه کارگران آذرآب و عدم تعیین تکلیف هپکو خبر داد.

 نگرانیِ کارگران کشتارگاه مرغ صنعتی گلند از بیکاری

کارگران کشتارگاه مرغ صنعتی گلند با چهار ماه مزد معوقه در نگرانی از بیکاری به سر می‌برند.

 مرگ یک معدنچی در رودبار در اثر سقوط یک سنگ بزرگ بر سرش

یک کارگر معدن رودبار در اثر سقوط یک سنگ بر روی سرش جان باخت.

 ریزش کانال بر سر کارگر ۳۵ ساله

 فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از مرگ کارگر ۳۵ ساله بر اثر ریزش خاک کانال در حال حفر در سه راهی بادامستان جاده طارم خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز