خبرگزاری کار ایران

بازرس کل استان یزد تاکید کرد؛

لزوم برخورد با سودجویان اراضی منابع طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۰۲۱

طالبی ادامه داد: در صورت عدم توجه به این موارد باید در آینده معادل حقی که از بین رفته، بازهم از بیت المال هزینه شود تا آن مورد اصلاح شود و در آن صورت نیز باید بدون هیچ ملاحظه‌ای سیاسی، گروهی یا قومی با متخلفان برخورد شود.

بازرس کل استان یزد گفت: منابع طبیعی سرمایه ملی و میراثآیندگان است و عوامل نظارتی نقش بسیار مهمی در حفظ این میراثدارند.


به گزارش ایلنا از یزد، حجت الاسلام والمسلمین اکبر طالبی یکشنبه شب در جمع عوامل نظارتی جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی و منابع طبیعی استان یزد گفت: فعالیت ناظران در عرصه منابع طبیعی بسیار مهم است چراکه با سرمایه ملی که میراثآیندگان است سروکار دارند و اگر خدای نکرده عدم نظارت کامل باعثشود که به عرصه منابع طبیعی ضرر وارد شود آیندگان ما را مورد شماتت قرار می‌دهند.


وی ادامه داد: باید در واگذاری زمین و امکانات تمام جوانب بررسی شود تا برای آیندگان مشکل نداشته باشیم و افرادی که سرمایه گذار واقعی و توانمند هستند، حمایت شوند.


بازرس کل استان یزد افزود: افراد سودجویی که فقط با هدف گرفتن زمین به ارگان‌ها مراجعه دارند باید شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شود و اگر شخصی با فشار جانبی و انواع لطایف الحیل خواست امکانات بگیرد باید با وی برخورد شده و هیچ گونه حمایتی نشود چراکه در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهیم بود.


طالبی ادامه داد: در صورت عدم توجه به این موارد باید در آینده معادل حقی که از بین رفته، بازهم از بیت المال هزینه شود تا آن مورد اصلاح شود و در آن صورت نیز باید بدون هیچ ملاحظه‌ای سیاسی، گروهی یا قومی با متخلفان برخورد شود.


بازرس کل استان یزد با اشاره به اینکه از بین رفتن قبح گناه از خطرناک‌ترین عوارضی است که برای دین یا شخصیت مذهبی بوجود می‌آید، گفت: شخصی که گناه می‌کند دفعه اول از خدا و بنده خدا می‌ترسد ولی در تکرار گناه باعثمی‌شود قبح گناه از بین رفته و زمینه لغزش و سقوط انسان بیشتر شود.
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی موارد در جامعه ما قبح گناه از بین رفته و تبدیل به ارزش شده است به عنوان مثال گرفتن امکانات بدون حق قانونی از دولت به زرنگی و ارزش استنباط می‌شود و این خطرناک است که اصلاح آن نیز به عزم ملی نیاز دارد تا این فرهنگ اشتباه اصلاح شود.


طالبی افزود: فعالیت سازمان بازرسی استان یزد فقط بعد نظارت است اما اگر موردی نیاز به بازرسی داشت اقدام خواهد شد و بنای اصلی ما بر تعامل با همه ارگان‌ها است و به هیچ عنوان نمی‌خواهیم باعثکندی کار شویم بلکه برعکس می‌خواهیم کار‌ها با سرعت بیشتر اجرا شود.


بازرس کل استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدوارم از کارهای سخت خسته نشده باشید و با قدرت و قوت به مسئولیت خود ادامه دهید.
وی ادامه داد: این جلسه به منظور معرفی و دیدار و تعامل برگزار تا با بخش‌های نظارتی تعامل بیشتری بوجود آید و امیدواریم با تشکیل جلسات شرح وظایفی را که به عهده داریم، بهترانجام دهیم.


طالبی افزود: با تلاش و نظارت کامل در ۲۰ سال آینده قضاوت خوبی از ما خواهند داشت و اکنون که تجربیات گذشته آزمون و خطا را کم کرده و قوانین نیز کامل‌تر شده وظیفه ما سنگین‌تر است.


بازرس کل استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) که از ناظرین به عنوان چشم یاد می‌کند، گفت: حضرت امیر المومنین در بحثنظارت تاکید بسیار دارند که افرادی به عنوان ناظرین انتخاب شوند که خبره، بصیر و کار‌شناس باشند چون این افراد بر دیگران نظارت می‌کنند و به عنوان چشم‌هایی فعالیت دارند، یعنی اینکه همه وجود این افراد باید چشم باشد.


طالبی در ادامه خطاب به ناظرین گفت: گا‌ها در پرونده‌هایی که از گذشته وجود دارد با مقاومت‌هایی روبرو خواهید شد که برخورد را سخت می‌کند و قطعا هرگونه برخورد منجر به مقاومت‌ها و توجیحاتی از طرف افراد می‌شود اما در اجرای قانون هیچ کس برای ما فرقی نداردو باید برخورد شود. و اینکه گفته می‌شود گا‌ها در پرونده‌ای با رفعت اسلامی برخورد می‌شود به دلیل عدم اشرافیت افراد به خسارت حاصل از این مورد است و اگر افراد مسئول دقیق‌تر پرونده را بررسی و خسارت وارده را ببینند ملاحظه افراد را نخواهند کرد و این بیشتر به گزارشی که ناظرین ارائه می‌دهند برمی گردد.


بازرس کل استان یزد با اشاره به مشکل کم آبی در استان اظهار داشت: در فعالیت‌ها باید به سمت فعالیت‌های کم آب خواه حرکت شود و در طرح‌ها این مورد در اولویت بررسی‌ها قرار گیرد.

در پایان این نشست عوامل نظارتی جهادکشاورزی، مدیریت امور اراضی و منابع طبیعی استان مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح و از طرف کار‌شناسان و بازرس کل استان یزد پاسخ داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز