خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۷۰ خانه هلال در استان یزد/اجرای طرح ۱۰۰ پارک ۱۰۰ آموزش در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۶۸۶

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: تاکنون ۷۰ خانه هلال در سراسر مناطق روستایی و شهری استان راه‌ اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محسن حرازی زاده یزدی در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر با بیان اینکه فعالیت های هلال احمر بشردوستانه و با حفظ کرامت انسان است اظهار داشت: فعالیت های این جمعیت باید اطلاع رسانی شود تا جذب مشارکت داوطلبانه مردمی را به دنبال داشته باشد.

وی به تشریح برنامه های جمعیت هلال احمر در صدمین سالروز تاسیس آن پرداخت و افزود: در این سال ها خدمات خوبی ارائه شده و اقبال خوبی در بین مدیران نسبت به جمعیت هلال احمر در استان وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد با بیان اینکه در دوره شیوع کرونا نیز اقدامات چشمگیری داشتیم عنوان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا جمعیت داوطلبان هلال احمر استان خدماتی مثل توزیع ماسک، مواد ضد عفونی کننده، اعزام گروه‌های داوطلب در بیمارستان‌ها، تزریق واکسن و ... در کمک به کادر درمان و مراکز واکسیناسیون را در کارنامه خود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه توانبخشی در تکمیل کادر تخصصی هلال احمر اقدام شد اضافه کرد: در حوزه های حمایتی و داوطلبی نیز در سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون از ستاد دریافت کردیم و یک میلیارد نیز تسهیلات در نظر گرفتیم که جدای از خدمات داوطلبی بود.

حرازی زاده یزدی از توزیع بیش از دو هزار بسته معیشتی در طول سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در ابتدای سال جاری نیز این اقدام تداوم یافت و در ایام عید نیز خدمات مطلوبی به مسافران داشتیم.

وی با بیان اینکه آموزش های هلال احمر باید جدی تر گرفته شود و محلات و مساجد به این موضوع ورود موثر داشته باشند اظهار داشت: ضرورت فراگیر کردن آموزش های امدادی در جامعه ایجاب می کند تا جوانان را به نحوی آموزش داده و توانمند کنیم که با کمترین امکانات بیشترین امدادرسانی‌ها را داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به سیلاب اخیر در شهر یزد و درگیری سه منطقه شهری افزود: توزیع بسته های معیشتی، غذای گرم و استقرار چادر برای آسیسب دیدگان در سیلاب هفته گذشته یزد از اقدامات هلال احمر بود که به شهروندان ارائه شد.

حرازی زاده یزدی از فعالیت ۷۰ خانه هلال در سطح استان خبر داد و گفت: در این هفته نیز دو خانه هلال راه اندازی خواهد شد که آموزش خدمات داوطلبانه، آموزش کمک‌های اولیه و تشکیل تیم‌های امدادی بخشی از خدمات خانه‌های هلال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد از دیگر برنامه های این جمعیت را برنامه ۱۰۰ پارک ۱۰۰ آموزش دانست و افزود: این طرح آموزشی در این هفته آغاز خواهد شد و به ویژه در ایام تابستان با توجه به حضور پرشور شهروندان در پارک های سطح شهرهای استان مباحث آموزشی مرتبط دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز