خبرگزاری کار ایران

به دلیل انبار گردانی از روز‌های ۱ تا ۱۳ فروردین ماه ؛

داروخانه هلال احمر یزد در نوروز تعطیل است / تحمیل رنج مضاعف برای بیماران خاص استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۲۹۹

داروخانه هلال احمر یزد که تنها محل تامین داروی بیماران خاص است اعلام کرده به دلیل انبار گردانی از روز‌های ۱ تا ۱۳ فروردین ماه سال آتی تعطیل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مشکلات تهیه دارو و منابع مالی مورد نیاز، موضوع کمک هزینه درمان، مسایل معیشتی و شغلی بیماران خاص، ‌ مشکلات صدور حواله و عدم تهیه دارو، ‌ فرسودگی تجهیزات و دستگاه های دیالیز، مشکلات نسخه های الکترونیکی، تاخیر در پرداخت مطالبات تامین اجتماعی، ‌ عوارض برخی از داروهای ایرانی بر روی بیماران و کمبود خون در برخی از مناطق و ... از جمله مواردی است که در حوزه بهداشت و درمان به ویژه برای بیماران خاص مورد توجه است.

افزایش هزینه ها، تاریخ اعتبار کم داروها به دلیل ماندن بیش از حد در انبارها یا طی شدن کند مراحل اداری، مشکلات کرونایی و دریافت داروها به صورت محدود از دیگر مسائلی است که بیماران خاص به آن اشاره می کنند اما در چنین شرایطی داروخانه هلال احمر یزد برای انبارگردانی اعلام تعطیلی کرده است.

مجبور به تهیه دارو از شهر دیگری هستیم

ابوالفضل موسوی که به بیماری آسم دچار است و ماهانه به اسپری برای تنفس نیازمند است به ایلنا گفت: برای تهیه نوعی اسپری تمامی داروخانه های شهر یزد را سرزدم که حتی داروخانه هلال احمر هم این دارو را نداشت و مجبور شدم از تهران تهیه کنم.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماران در برخی موارد مجبورند دارو را از شهر دیگری تهیه کنند تصریح کرد: قطعا تعطیلی این داروخانه به مدت دو هفته وضعیت بیماران خاص که به مراتب شرایط بدتری هم دارند به هم می ریزد و رنجی مضاعف بر قیمت دارو و کمبود آن را متحمل می شوند.

نسرین محمدی از دیگر بیماران این شهر که نیاز به آمپول برای بیماری خود دارد با بیان اینکه هر ویال نزدیک به یک میلیون تومان است گفت: به سختی می توانم داروی خود را تامین کنم که هم هزینه بالایی دارد و هم در مواردی دسترسی به دارو ندارم و باید چند روزی صبر کنم.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که داروخانه هلال احمر به راحتی می توانست با برنامه ریزی برای ارائه خدمات موردی به بیماران دارای نسخ ضروری، از طریق تماس تلفنی صاحب نسخه و با حضور مسئول کشیک در داروخانه برای تحویل دارو به اشخاص اقدام کند.

داروخانه چمران، پشتیبان دارویی بیماران خاص

مسئول فنی داروخانه هلال احمر یزد در این باره اظهار داشت: داروخانه هلال احمر به دلیل انبار گردانی تعطیل است و تحویل نسخ خاص در این ایام انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه داروخانه چمران، پشتیبانی دارویی بیماران را انجام می‌دهد ادامه داد: بیماران که نیاز به تهیه دارو‌های خاص دارند قبل از تاریخ ذکر شده برای تهیه دارو‌های خود به داروخانه مراجعه کنند.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که به اذعان بسیاری از بیماران و نیازمندان داروهای خاص، در شرایط عادی هم داروخانه ها برای تامین داروها، آن ها را به داروخانه هلال احمر ارجاع می دهند و از پس تامین دارو بر نمی آیند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز