خبرگزاری کار ایران

فرماندار لاهیجان خبر داد:

سهم لاهیجان از تسهیلات مشاغل خانگی بیش از 15 میلیارد ریال است

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۷۸۶

فرماندار لاهیجان گفت: سهم استانی شهرستان لاهیجان از تسهیلات مشاغل خانگی 15 میلیارد و 750 میلیون ریال است.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، سیدمحمد احمدی فرماندار لاهیجان، تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات از سوی استاندار ابلاغ شده است و چهار دستگاه اجرایی صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به عنوان مسئولان اجرایی این طرح و سه بانک عامل تجارت، بانک ملی و رفاه نحوه اجرای آن را بر عهده دارند. 

وی افزود: سهم بانک رفاه از این تسهیلات هشت میلیارد و 950میلیون ریال، بانک ملی دو میلیارد و 850میلیون ریال و بانک تجارت نیز سه میلیارد و 950میلیون ریال است که در مجموع 315نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده بودند که این میزان به 308 نفر کاهش یافت و این افراد هم اکنون تشکیل پرونده داده و در مراحل دریافت تسهیلات هستند.

وی اظهارداشت: ایجاد اشتغال برای‌شهرستان بسیار مهم است و یکی از دغدغه‌های مدیران و مسئولان به شمار می رود و اجرایی هر طرحی در شهرستان باید با هدف اشتغال پیگیری شود. 

وی تصریح کرد:جلسات مستمر رفع موانع تولید نیز در این شهرستان بطور مجزا تشکیل می شود که بر اساس قانون ایجاد اشتغال به دستگاه متناظر و بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی سپرده شده است.

فرماندار لاهیجان گفت: افزایش اختیارات مدیران شهرستان بر اساس قانون خواسته ماست و بعضی از اختیارات از استان با هدف تمرکز زدایی باید به شهرستان ها تفویض شود. 

وی افزود : با توجه به فضای جدیدی که در استان ایجاد شده است امیدوارم به این سمت حرکت کنیم که مدیران شهرستانی از اختیارات و نظارت های بیشتری از مسوولان استانی داشته باشند. 

احمدی یادآورشد: بانک ها نباید خود را جدا از تشکیلات اداری دولت بدانند و باید همراه سیاست‌های دولت باشند بخصوص در بخش اشتغال که دغدغه اصلی همه مسوولان کشور است.

وی ادامه داد: اشتغال امر مهمی است هم دغدغه نظام و هم دغدغه رهبری نظام و هم رییس جمهوری و تمام ارکان نظام است و هر کاری که می توانیم در راستای وظیفه خود انجام می دهیم تا منجر به اشتغال شود باید به آن عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز