خبرگزاری کار ایران

شهردار لاهیجان با سفیر ایران در ارمنستان دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۵۹۴

شهردار لاهیجان میزبان سید کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان بود.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، مسعودکاظمی ، شهردار لاهیجان در این دیدار صمیمی با تشریح برنامه های خود برای توسعه و تحولات در این شهر، عنوان کرد: لاهیجان یکی از شهرهای مطرح و مهم استان گیلان و یک شهر نمونه گردشگری است و پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر و سرمایه گذاران خارجی و … در این شهر وجود دارد.

مسعود کاظمی افزود: در برنامه‌ای که برای توسعه این شهر در دست تهیه داریم، به توسعه زیرساخت های گردشگری و همچنین روابط و تعاملات دو طرفه میان این شهر با شهرها و حتی کشورهای دیگر نگاه ویژه‌ای شده است‌.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری لاهیجان نسبت به تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری از طریق دفتر سرمایه‌گذاری اقدام کرده است، لاهیجان در آینده نزدیک یکی از پتانسیل‌های ویژه خاورمیانه و مقصد گردشگران قرار خواهد گرفت.

در ادامه سید کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با ابراز خشنودی از برگزاری این نشست گفت:ارامنه در بسیاری از کشور ها جزء بزرگترین سرمایه گذاران و صاحبان مقام هستند و از این جهت ظرفیت بسیار خوبی برای ایرانی‌ها محسوب می‌شوند گفت: به دلیل مشکلات قدیمی، درگیری‌ها و … و محدود شدن و بسته شدن مرزهای ارمنستان با  برخی از کشور‌های همسایه، ارمنی‌ها تمایل بسیار زیادی به ارتباط با کشور ایران دارند و این یک فرصت برای ایجاد تحولات محسوب می‌شود.

سجادی گفت: در مناسبت های مختلف می‌توان جشنواره‌های فرهنگی و هنری مشترکی را برگزار کرد و توانمدی‌ها و پتانسیال‌های شهر لاهیجان را در این بخش‌ها به نمایش گذاشت و از بخش گردشگری و ظرفیت‌های آن نهایت استفاده را کرد.

ارمنستان کشور کوچکی با جمعیت حدود 3 میلیون نفر است و حدود شش میلیون نفر از  آنها نیز  به دلایل گوناگون درکشورهای دیگر از جمله روسیه ،ایران ،فرانسه و آمریکا  زندگی می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز