خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان مطرح کرد:

دریافت تسهیلات با نرخ بهره بالا برای صنعتگران موفقیتی در بر نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۹۹۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: دریافت تسهیلات با چنین نرخ بهره بالا برای صنعتگران موفقیتی در بر نخواهد داشت .

به گزارش ایلنا از رشت، احمد علی شهیدی در خصوص پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها به واحدهای صنعتی و دغدغه های پیرامون آن بیان داشت: طی یکی دو ساله اخیر دریافت تسهیلات را یک عامل منفی و محدود کننده  نمی‌بینم اما نرخ 18 درصد بالاست؛ مگر صنایع ما چقدر سود دارند که بخواهند 18 درصد سود به بانک‌ها بدهند .

وی در ادامه افزود : دریافت تسهیلات با چنین نرخ بهره برای صنعتگران موفقیتی در بر نخواهد داشت . برخی از صنعتگران که در پرداخت تسهیلات اخذ شده قبلی به مشکل برخورده اند و برای جبران آن برای دریافت تسهیلات 18 درصدی مراجعه می کنند از سوی ما به بنیاد برکت هدایت می شوند زیرا در حالت اول یقینا با حاشیه سودی که دارند مشکلات‌شان با دریافت تسهیلات جدید ،حادتر خواهد شد .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص بنیاد برکت بیان داشت : بنیاد برکت از آنان  سود نمی گیرد و در سود و زیان آنها نیز  مشارکت می کند. در حال حاضر تلاش دولت محترم و مجلس و تمامی مسئولان دست اندرکار بر این است که نرخ تسهیلات را کاهش دهند .

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایت‌های صورت گرفته از سرمایه گذاران بیان داشت: برای نمونه برای صنعتگران  زمین در شهرک صنعتی سپیدرود مترمربعی 86 هزار تومان فراهم است که در حقیقت حقوق انتفاع را واگذار می کنیم که عبارت است از زمین، آب، برق، گاز همه این امکانات به فروش می رسد .

وی در ادامه افزود : برای پی بردن به اهمیت این حمایت کافی است در اطراف  شهرک صنعتی سفید رود به عنوان نمونه  قیمت زمین ها ی خام  بدون سند را بپرسید .این  اولین اقدام حمایتی است که دولت انجام می‌دهد . 

شهیدی همچنین گفت : دومین اقدام این است که همین فروش زمین با امکانات لازم برای فعالیت صنعتگران را به صورت اقساط واگذار می کنیم. در حال حاضر بیش از 95 درصد زمین های صنعتی این امکانات زیربنایی را دارند و پنج درصد باقی مانده هم به این علت است که منطقه ای ممکن است هنوز گاز نرفته است که بخواهیم امکانات را فراهم کنیم و در مجموع این اقدامات آماده سازی 95 درصد اراضی صنعتی استان گیلان را در رتبه بالایی قرارداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز