خبرگزاری کار ایران

در افتتاح خانه مهربانی گیلان مطرح شد:

بهره‌مندی از سرمایه‌گذار در استفاده از پتانسیل‌های موجود در شهر/ طراحی خانه مهربانی در کنار ۵۵ سرای محله

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۲۵۶

برای اولین بار در کشور در مراسمی با حضور فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت آیین افتتاح خانه مهربانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرامرز جمشیدپور پرداخت حقوق معوق و اجرای پروژه های عقب مانده را دو موضوع مهم طی سه -چهار ماه دوران سرپرستی خود عنوان کرد و گفت: طی یک ماه گذشته حقوق کارکنان به روز شده اما دوباره با توقیف شدن حساب‌ها نتوانستیم پرداخت حقوق مرداد ماه را به موقع داشته باشیم.

سرپرست شهرداری رشت با قدردانی از حمایت نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در سفر به تهران تصریح کرد: دو روز گذشته هزینه های جاری به روز شد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از سرمایه گذار افزود:  با استفاده از سرمایه گذار می توان از پتانسیل‌های موجود شهر به نحو احسن استفاده کرد.

جمشیدپور با تاکید بر آزاد سازی حاشیه، دیوار گذاری حاشیه رودخانه‌ها گفت: با برنامه ریزی انجام شده در بحث فاضلاب خانگی و تجهیز تصفیه خانه‌های لوکال از هدایت فاضلاب شهری به رودخانه‌ها ممانعت می شود.

سرپرست شهرداری رشت طراحی خانه مهربانی در کنار ۵۵ سرای محله از برنامه های آتی شهرداری دانست و یادآور شد: شهروندان گیلان و رشتی به دست و دلباز بودن شهره هستند, بهترین غذاها در رشت و گیلان سرو می شود لذا باتوجه به عروسی‌های برگزار شده و تنوع غذایی در این مجالس می‌توان غذاهای زیاد آمده از عروسی ها را بین افراد نیازمند توزیع کرد.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با قدردانی از سعه صدر مهندس جمشیدپور اذعان داشت: هرجا کار را به مردم واگذار کردیم موفق بوده ایم.

 امیر مرادی از ساخت شهرستان مجازی و شناسایی کلیه مردم شهرستان گفت: در این طرح اطلاعات همه مردم احصا شده , لذا در بحرانها میتوان با اطلاعات موجود شهر را نجات داد.

مدیرعامل سازمان پدافند غیرعامل استانداری گیلان از ضرورت فرهنگ سازی جمع آوری زباله در سطح شهر سخن گفت و بیان کرد: باید با تکیه بر آموزش صحیح زندگی کردن در راستای جمع اوری زباله  باید شهر را از وضعیت فعلی نجات داد.

 حسن پور مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه گیلان و رشت دروازه تمدن و فرهنگ در گذشته بوده گفت: شهر رست همواره شهر اولین ها بوده و هست اولین کتابخانه اولین قطار اولین برق رسانی و امروز افتتاح اولین خانه مهربانی در کشور در شهر رشت انجام شد .

وی تصریح کرد: شهر رشت بیش از هر چیز دیگری به مهربانی نیاز دارد , چرا امروز شهر رشت باید شاهد وجود کودکان کار و یا خشونتهای خیابانی باشد در شهری که با مهربانی میتوان خیلی چیزها را حل کرد.

فاطمه شیرزاد با گرامیداشت ایام سوگواری ماه محرم اذعان داشت: امید است شعور و حسینی در زندگی همه ما ساری و جاری گردد.

سخنگوی شورا ضمن قدردانی از انجمنهای مردم نهاد کارتن خوابها خاطرنشان کرد: امید است این اقدامات در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی افزایش یابد.

محمد پور ناصرانی ضمن قدردانی از حضور مسئولین استانی و شهرستانی اذعان داشت: افتتاح خانه مهربانی در شهر خلاق خوراک شهری که غنی از غذاهای پربار و مقوی است افتخاری دیگر برای شهر اولین های ایران است.

مدیر منطقه یک شهرداری رشت با اشاره به فعالیت دیوار و یخچال مهربانی تصریح کرد: ما در سالهای گذشته در زمینه اطعام شروع کننده خوبی بودیم اما متاسفانه آنچنان که باید نتوانستیم برنامه ریزی شایسته ای داشته باشیم.

وی  افزود: باتوجه به اجرای بسیار نامطلوب دیوار و یخچال مهربانی در سطح شهر با رایزنی سازمانهای مردم نهاد. و برخی از دستگاههای دولتی چون کمیته امداد مرکز بهداشت, بهزیستی و صاحبنظران امر تصمیم برآن شد تا بدون دخالت مستقیم شهرداری در یک برنامه سازمان یافته و حفظ کرامت انسانی با راه اندازی خانه مهربانی توسط خود مردم به اکرام نیازمندان پرداخته شود.

پورناصرانی با تاکید بر ضرورت افزایش خانه مهربانی یادآور شد: امروز با افتتاح این خانه که قرار بود سرای محله شود با تغییر رویه با هدف کمک به قشر آسیب پذیر  تبدیل به خانه مهربانی شد  تا بدین وسیله علاوه بر جلب رضایت مردم رضایت خداوند را درپی داشته باشیم.

توزیع غذا و خوراک در خانه مهربانی به صورت فاز بندی/ دور ریز غذا در کشور به مقدار ۳۵ تن در سال

نظامی با اشاره به فعالیت کاری ۱۱ ساله موسسه ایزد دوستان شمال اذعان داشت: بخش عمده سخت افزاری پروژه خانه مهربانی توسط شهرداری انجام شد.

مدیرعامل موسسه ایزدوستان شمال با تاکید بر فقر غذایی موجود در کودکان زیر ۷ سال خاطرنشان کرد: پروژه خانه مهربانی با محوریت فقرزدایی در زمینه خوراک و پوشاک افتتاح شد.

وی با اشاره به آمار بالای  دور ریز غذایی کشور در استان گیلان خاطرنشان کرد: براساس گزارش فاو سالانه ۳۵ میلیون تن غذا در ایران دور ریز می شود, که از این مقدار ۱۵ میلیون تن در گیلان گزارش شده است .

 نظامی توزیع غذا و لباس را در خانه مهربانی به صورت فازبندی اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۰۰ خانواده نیازمند به موسسه ایزد دوستان شمال گزارش شده است این توزیع غذا ابتدا بین افراد آبرومند و حاشیه نشین صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز