خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی منطقه آزاد انزلی اعلام کرد:

ویژه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و هنری سازمان منطقه آزاد انزلی در ماه محرم

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۱۹۴

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: در ماه محرم امسال برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و هنری از سوی این سازمان در محدوده منطقه برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، چهارمین تجمع بزرگ عاشوراییان منطقه آزاد انزلی از مهمترین برنامه فرهنگی و مذهبی ایام محرم سال ۹۶ است که در هفتمین روز از ماه محرم مصادف با ششم مهرماه سال جاری با تجمع تمایی هیات های مذهبی محدوده منطقه در فاز تجارت و گردشگری سازمان به مداحی، سینه زنی و عزاداری می پردازند.

گفتنی است سوگواره عکاسی عاشورا با عنوان "جلوه عاشقی" دومین برنامه مهم سازمان منطقه آزاد انزلی است که با مشارکت عکاسان ایرانی و بین‌المللی برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند آثار خود را در دو بخش عکاسی با دوربین عکاسی و تلفن همراه از ابتدای محرم لغایت پایان اربعین حسینی به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

لازم بذکر است با توجه به وجوه بین المللی آئین های عزاداری واقعه عاشورا و اربعین حسینی، فراخوان این سوگواره در طول مسیر نجف تا کربلا درکشور عراق میان هیات های عزاداری توزیع خواهد شد.

تعزیه خانی و تئاتر خیابانی با مضمون "ارزش های عاشورا" از دیگر برنامه های مهمی است که در دهه دوم ماه محرم در فاز تجارت و گردشگری منطقه به نمایش عموم گذاشته می شود تا با ابزار اثرگذار هنرهای آئینی و مدرن گامی دیگر در جهت فرهنگ سازی مفاهیم عاشورایی برداشته شود.

در ادامه: عصر شعر عاشورایی چهارمین برنامه بزرگ این سازمان به مناسبت ایام محرم است که با حضور شاعران استانی و کشوری در دهه سوم از ماه محرم در تالار فرهنگی منطقه برپا می شود.

 قرائت زیارت عاشورا و اقامه عزای حسینی برنامه های مذهبی هستند که در مساجد واقع در محدوده منطقه و نمازخانه های فاز تجارت و گردشگری برگزار و با نصب تابلوها و پارچه نوشته هایی با مضامین نهضت عاشورا و احتزاز پرچم های سیاه فضای محیطی منطقه آزاد انزلی نیز رنگ و بوی عاشورایی به خود می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز