خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان:

بسیج دانشجویی جهت تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بین قشر دانشجو اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۲۷۷

رئیس‌دانشگاه آزاد استان‌گیلان گفت: بسیج دانشجویی جهت تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بین قشر دانشجو اقدام کند.

به گزارش ایلنا از رشت، گردهمایی کلیه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از ابتدا تاکنون با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، معاونین هماهنگ کننده و فرهنگی سپاه قدس گیلان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و سپاه قدس گیلان و تعدادی از اعضای فعال بسیج دانشجویی واحد رشت  به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

علیرضا امیرتیموری دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تشکر از زحمات فرماندهان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سنوات گذشته این دانشگاه، با تاکید بر لزوم تقویت روحیه ایثار، فداکاری و شهادت طلبی در نسل جوان، گفت: امروز ما در کشور نیاز به تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بین جوانان این مرز و بوم داریم. فرزندان ما در خارج از مرزهای ایران اسلامی زودتر به مبارزه با دشمن رفتند تا توطئه های آنان را خنثی کنند.

وی با برشمردن رشادت های شهدای مدافع حرم خاطر نشان کرد: این قهرمانان درک کردند تا باید در مقابل دشمنان حضور یابند و خود را برای حفاظت و دفاع از ناموس و دین خود آماده کردند چرا که آنان در حسرت چشیدن شهد شهادت به تکلیف خود عمل کردند  و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 امیرتیموری با بیان اینکه «آرامش امروز ما را مدیون جانفشانی های شهدا هستیم » ادامه داد: شهید محسن حججی یکی از شهدای بزرگواری بود که در راه مبارزه با دشمنان و متجاوزان کوردل به حریم دین مبین اسلام و اهل بیت (ع)، دلیرمردانه به سید الشهدا (ع) اقتدا کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: پیامی که نگاه نافذ شهید حججی در لحظه شهادت داشت این بود که مرگ، بازیچه اى است در برابر اهدافی مقدسی که انسان در پی آن است وبا اهداء جان خود از رسیدن دشمن به اهداف شوم خود خواهیم شد.

امیرتیموری افزود: قهرمانان واقعی کسانی هستند که برای دفاع از ما به مصاف با دشمن می روند و از جان خود مایه می گذارن تا ما بتوانیم در آرامش و بدون دغدغه خاطر زندگی کنیم و ما نیز در مقابل این شهیدان وظیفه داریم یاد و خاطره آنان را همیشه زنده نگه داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تقدیر از زحمات مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در طی سالیان گذشته تصریح کرد: بسیج دانشجویی در دانشگاهها با ارائه برنامه های مناسب مانند برگزاری اردوی راهیان نور، اردوهای جهادی و برگزاری دوره های « طرح ولایت» در جهت تقویت  روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بین قشر دانشجو و نسل جوان ایران اسلامی اقدام کند.

در ادامه سرهنگ عباس بایرامی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نیز ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، برگزاری این نشست ها را بسیار باارزش خواند و بیان داشت: ما باید بتوانیم از تجربیات دیگران در نسل های مختلف بهره برداری مناسب کنیم و این گونه نشست ها باعث خواهد شد تا قلوب به هم نزدیک تر شده و تجربیات گرانبهای نسل های گذشته به نسل جوان انتقال یابد و جوان بتواند از این تجربیات بهره مند شود.

وی ادامه داد: من و شما به نوعی بدهکار بسیج دانشجویی بوده چرا که با اختیاراتی که در این فضای صمیمی عهده دار آن شدیم، توانستیم تجربیات بسیار خوبی را کسب کرده و در حال حاضر در پست های مدیریتی استان گیلان از این گنجینه ارزشمند استفاده کنیم.

سرهنگ بایرامی همچنین اظهار کرد: انقلاب اسلامی به خوبی توانست نسل های گذشته را به هم متصل کند و تجربیات آنان را به نسل‌های بعد انتقال دهد و در این راستا به توفیقات بسیار عظیمی دست یابد که شهدای گرانقدر مدافع حرم یکی از توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان تاکید کرد: جوانان ما با مدیریت مناسب اردوهای راهیان نور ، کارهای جهادی را تجربه کردند و با اجرای طرح ولایت و شرکت در آن و کسب اصول لازم ،  پایه و ریشه های خود را قوی کردند و خواهندتوانست به عنوان مدیرانی مجرب و متعهد در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ادای وظیفه کنند.

در پایان هر یک از حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز