خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین جلسه دوره آموزشی روزنامه نگاری در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۷۶۱

مدرس حوزه رسانه و خبر با بیان اینکه سطح مطالبه گری باید از رسانه آغاز شود بیان داشت: نقش رسانه ها هدایت افکار عمومی جامعه است و قدرت مطالبه گری مردم به کمک رسانه ها باید قدرت بیشتری به خود بگیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مجید محمدپور، مدرس نخستین جلسه دوره آموزشی «روزنامه نگاری نوین» که صبح امروز در خانه مطبوعات گیلان برگزار شد، با بیان این که دنیای مجازی دنیای صرفه جویی در زمان و هزینه ها است و چیزی در این فضا گم نمی شود، اظهار کرد: در دنیای رسانه، رقابت برای انتشار خبر به ثانیه رسیده است.

وی افزود: امروزه آنچه که باید در فضای خبری صورت گیرد می بایست نوین باشد و دنیای خبر دنیای سرعت و صوت است و دیگر مجالی برای فکر کردن و تدوین و تنظیم دراز مدت نیست.

محمدپور ضمن برشمردن اهمیت و نقش روزنامه نگاری نوین سرعت انتقال خبر در سراسر دنیا را از سرعت صوت هم زودتر برشمرد و در جمع اصحاب رسانه گیلان خاطرنشان کرد: آشنایی با ابزار و فن آوری ها جدید از جمله مواردی است که دانش خبری را افزایش می دهد.

این پیشکسوت با سابقه حوزه رسانه و خبر ادامه داد: امروزه مکاتبات اداری، بده بستان های مالی، انتقال اخبار در فضای مجازی به کمتر از ثانیه انجام می شود و دیگر مجال فکر کردن و فرصت سوزی نیست.

این روزنامه نگار با تجربه و عضو هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان تاکید ورزید: دنیای مجازی دنیای صرفه جویی در زمان و هزینه ها است و چیزی در این فضا گم نمی شود.

وی افزود: امروزه آنچه که باید در فضای خبری صورت گیرد می بایست نوین باشد و دنیای خبر دنیای سرعت و صوت است و دیگر مجالی برای فکر کردن و تدوین و تنظیم دراز مدت نیست.

این مدرس ارشد حوزه رسانه و خبر تاکید نمود: در فضای پررقیب امکان فرصت و فکر کردن نداریم و اخبار به سرعت دست به دست می شود.

وی بیان داشت: تاثیر تکنولوژی در انتقال اخبار غیر قابل انکار است و خیلی دیر نخواهد شد که رسانه های مکتوب نیازمند دانش تکنولوژی خواهند بود.

محمدپور در جمع خبرنگارانی که اولین جلسه روزنامه نگاری نوین در خانه مطبوعات حضور داشتند بیان داشت: دانستن خبر جزئی از نیازهای ضروری انسان است و امروزه رسانه های اینترنتی پیشگام حوزه خبر رسانی هستند و روزنامه نگاری آنلاین و سایبری به سرعت در دنیا در حال رشد و توسعه هستند و یکی از ویژگی های روزنامه نگاری نوین انتقال تار عنکبوتی و سایبری است.

سطح مطالبه گری مردم باید از رسانه ها آغاز شود

این مدرس حوزه رسانه و خبر با بیان اینکه سطح مطالبه گری باید از رسانه آغاز شود بیان داشت: نقش رسانه ها هدایت افکار عمومی جامعه است و قدرت مطالبه گری مردم به کمک رسانه ها باید قدرت بیشتری به خود بگیرد.

محمدپور افزود: استان‌هایی که در زمینه های مختلف پیشرفت کرده اندمردم مطالبه گری دارند و مردم آگاهانه با استفاده از قدرت رسانه به این سطح رسیده‌اند.

این مدرس حوزه خبر و رسانه افزود: با مطالبه گری توسط رسانه ها مسیر توسعه و رونق اقتصادی باز و اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در دنیای خبر کار تکراری معنی ندارد و شتاب فن آوری مجالی نمی دهد تا به تکرار مکررات بپردازیم.

محمدپور افزود: در روزنامه نگاری نوین رعایت نکاتی کلیدی مانند رعایت خطوط قرمز و حفظ منافع ملی بسیار بسیار مهم است.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان تاکید ورزید: فضای مجازی ایست ندارد و توقف در دنیای پرسرعت خبر معنایی ندارد.

وی افزود: باید بدانیم چه چیزی برای افکار عمومی مفید است و مردم چه نیاز فکری در زمینه خبر و اطلاع رسانی دارند و در واقع کار خبرنگاران به مانند کار پیامبران است.

محمدپور افزود: برخی از رسانه بدنبال منافع شخصی هستند در حالی که ما نباید کام مردم را تلخ کنیم چون روزنامه نگاری نوین هم هنر است و هم مهندسی.

نخستین جلسه از اولین دوره آموزشی «روزنامه نگاری نوین» توسط خانه مطبوعات گیلان، صبح امروز (شنبه 17 تیر 96) با حضور جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران سراسر استان در سالن جلسات این موسسه برگزار شد.

برگزاری نخستین جلسه دوره آموزشی روزنامه نگاری در گیلان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز