خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور تاکید کرد:

برخود قانونی با ترویج ابتذال در جامعه

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۸۷۳

وزیر کشور درباره انتشار برخی آگهی‌های غیراخلاقی در سایت های مجازی، گفت: باید موضوعاتی که خلاف عفت و اخلاق عمومی و نیز ترویج ابتذال در جامعه است، به صورت جدی رصد شود تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: خوشبختانه پلیس فتا پیشرفت های علمی، تکنولوژی و تجهیزات بسیار خوبی دارد که این موضوع در فضای مجازی و سیستم های پیچیده الکترونیکی کاملاً قابل رصد، پیگیری و شناسایی است.

وی به فعالیت نیروهای مجرب و آموزش دیده پلیس فتا در حوزه جرایم سایبری اشاره کرد و افزود: براساس گزارش های ارائه شده، این پلیس در حوزه جرایم سایبری توفیقات و کشفیات خوبی دارد؛ پلیس فتا بر فضای سایبری کاملاً مسلط است و فضای ناامنی را برای مجرمان ایجاد کرده است.

وزیر کشور با اشاره به جرایم مالی، اخلاقی، سیاسی و امنیتی در حوزه سایبر، ادامه داد: علاوه بر کنترل های پلیس، باید آموزش های لازم به مردم ارائه شود تا آگاهی های آنها در خصوص جرایم ساییری ارتقاء پیدا کند.

رحمانی فضلی با تاکید براینکه تجربیات پلیس فتا باید در اختیار رسانه ها قرار گیرد ، گفت: از طریق برقراری ارتباط مردم با پلیس باید جامعه را با جرایم سایبری آشنا کنیم.

وی درباره انتشار برخی آگهی های غیراخلاقی در سایت های مجازی، گفت: صاحبان برخی از سایت ها و فضاهای مجازی شناخته شده هستند که باید از قواعد، قوانین و دستورالعمل های لازم در زمینه پخش اخبار تبعیت کنند در غیر این صورت دستگاه های نظارتی اعم از وزارت ارشاد و دادستانی با آنها برخورد خواهند کرد.

وزیر کشور تاکید کرد: باید موضوعاتی که خلاف عفت و اخلاق عمومی و نیز ترویج ابتذال در جامعه است به صورت جدی رصد شود تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.

به گفته وی، برخی فضاهای مجازی نیز قابل شناسایی نیست که این موضوع باید توسط دستگاه‌های متولی کنترل و نظارت شود.

رحمانی فضلی، ارتقاء سطح آگاهی افکار عمومی را مهم ترین عامل صیانت نام برد و گفت: با گسترش فضای مجازی کنترل آنها به صورت فیزیکی غیرقابل امکان است لذا ارتقاء سطح آگاهی مردم و افزایش قدرت صیانت آحاد جامعه، وظیفه رسانه ها به شمار می آید؛ مردم باید دایره صیانتی دور خانواده خود بکشند.

 

 
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز