خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

بی سوادی باید در گیلان ریشه کن شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۹۸۱

استاندار گیلان در شورای آموزش و پرورش گفت: بی سوادی باید در گیلان ریشه کن شود.

به گزارش ایلنا از رشت، نجفی در شورای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال 95 قرار داریم گفت : در دولت تدبیر و امید گام های موثری برای توسعه کشور در بخش های مختلف برداشته شده است و این دستاوردها در واقع تجلی گر عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بنابه توصیه امام راحل و رهبری معظم انقلاب، بایستی مشروح عملکرد دولت توسط مسئولان به مردم منتقل شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه دولت توفیقات  خوبی را در حوزه فرهنگ و آموزش کسب کرده است، خاطرنشان کرد: البته انتظارات بیشتر است و از آنجایی که فرهنگیان با روح دانش و فرزندانمان در ارتباط اند لذا برای ارتقاء این حوزه بایستی تلاش بیشتری کنیم.

استاندار بر لزوم هدایت و معرفی به موقع مشاغل در مدارس  تاکید و اظهار کرد:  معرفی مشاغل و آشنایی دانش آموزان با انواع رشته های درسی از وظایف مهم آموزش و پرورش است که باید با تدوین برنامه های آموزشی نوین جوانان را در این زمینه هدایت کنند.

وی با بیان اینکه در ارتباط با سوادآموزی هرگاه تصمیم گرفتیم و اراده کردیم ، موفق شدیم؛ افزود: امروز ادعا نمیکنیم همه مشکلات را حل کرده ایم؛ بلکه معتقدیم مشکلات را کاهش داده ایم و سعی شد از فرصت ها به درستی بهره برده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: بی سوادی باید در گیلان ریشه کن شود.

وی با بیان اینکه خاستگاه هر عمل پایدار و مانا آموزش و پرورش است و به دوران کودکی انسان و نحوه آموزش آن بستگی دارد، افزود: صداوسیما نیز می تواند از طریق هدایت تحصیلی و کمک به ایجاد شرایط بهتر برای انتخاب رشته دانش آموزان فضایی ماندگار فراهم آورد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به انتخاب سال آتی تحت عنوان سال گردشگری اشاره و تاکید کرد: آموزش پرورش می تواند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ صحیح گردشگری در گیلان و کشور داشته باشد .

نجفی به گردشگری اشاره و اذعان کرد: امکانات مناسب  جهت رفاه فرهنگیان که گیلان را مقصد سفر قرار داده اند، فراهم شود.

وی به نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی  واسلامی اشاره و تصریح کرد: فرهنگ صرفه جویی و رعایت نظافت و تفکیک زباله و ... باید از دوران ابتدایی و پیش دبستانی که زمان شکل گیری شخصیت انسان است آموزش داده شود تا نهادینه شود.

 این مقام مسول  به ریختن زباله در محیط زیست اشاره و اظهار کرد: با ایجاد فضای زیبا در منابع طبیعی استان، گردشگران بسباری به در استان ماندگار خواهند شد.

نجفی اذعان کرد: عمل کردن به قوانین فرهنگ اصیل کشورمان از مقوله های مهمی است که بایستی در آموزش و پرورش بدان توجه ویژه ای شود.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان امروز اعلام کرد : برای پذیرایی از گردشگران  نوروزی 386 مدرسه با 3 هزار کلاس درس آماده شده است.

 مهدی حاجتی افزود : 9 مرکز رفاهی آموزش و پرورش گیلان هم برای این کار اختصاص داده شده است.

وی گفت : همچنین اردوگاه های دانش آموزی فومن ، لنگرود ، رودسر و رضوانشهر نیز برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز