خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان مطرح کرد:

داشتن آرامش، وقار و خویشنتداری از لوازم قضاوت است

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۲۱۴

رئیس‌کل دادگستری گیلان تعادل را نمایانگر شخصیت و ماهیت قاضی دانست و گفت: داشتن آرامش، وقار و خویشنتداری از لوازم قضاوت است.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست  صمیمی کارآموزان قضایی با رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

احمد سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری استان در دومین نشست خود در فصل جاری با خیر مقدم به کارآموزان قضایی دادگستری گیلان ، نکاتی را پیرامون اهمیت قضاوت و جایگاه آن یادآور شد.

رئیس شورای قضایی استان تعادل را  یکی از شاخصه های عدالت ذکر کرد و تصریح کرد: در دین اسلام نیز افراط و تفریط نکوهیده است و همواره بر تعادل تاکید شده است.

وی  تعادل در قضاوت را  دارای اهمیت بالایی دانست و  اظهار داشت: عدم تعادل اخلاقی موجب صدور آراء و احکام غیرمتقن و ناصحیح می شود.

این مقام ارشد قضایی  یادآور شد: مسئولان دستگاه قضایی باید تعادل را در همه  ابعاد آن مورد توجه  قرارداده و خصوصا در برخورد با شاکی، مجرم و ارباب رجوع و ضابطین قضایی جوانب انصاف را رعایت کنند.

احمد سیاوش پور با بیان اینکه قاطعیت با عدالت و تعادل تعارضی ندارد خاطر نشان کرد: نباید به بهانه اعمال قاطعیت، اصول اخلاقی نادیده گرفته شود و رفتارناخوشایندی با   طرفین پرونده صورت گیرد.

وی تعادل را نمایانگر شخصیت و ماهیت قاضی دانست و گفت: داشتن آرامش، وقار و خویشنتداری از لوازم قضاوت است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه تعادل باید در انشاء آراء قضایی نیز جلوه‌گر باشد، افزود:  استفاده از کلمات وزین و فاخر و به کار بردن اصطلاحات مناسب،  زیبنده  قضاوت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز