خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان انتظامی قضات کشور:

تلاش برای حفظ استقلال قضات دغدغه اساسی دادسرای انتظامی قضات است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۰۶

تلاش برای حفظ کرامت و استقلال قضات شایسته و عادل و ارتقاء استقلال و شأن دستگاه قضایی را دغدغه و رسالت اساسی دادسرای انتظامی قضات است.

ایلنا: معاون دادستان انتظامی قضات کشور در جمع قضات استان کرمانشاه با تشریح وظایف و اقدامات حوزه نظارت و ارزشیابی قضات دستگاه قضایی، هدف از آن را ارتقاء سلامت و صلابت و اقتدار قوه قضائیه در اجرای عدالت و امنیت در جامعه دانست و افزود: امروز دفاع ازشان و جایگاه قضاوت بر همه آحاد جامعه لازم است چرا که قوه قضائیه به عنوان قوه تأثیرگذار در سرنوشت جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، علی رنجبر، با تشریح شأن و جایگاه قاضی در دین اسلام و قانون، توجه مستمر به خود و خودسازی و تقویت ارتباط با خدا را لازمه کار قضاوت دانسته تأکید کرد: تقوای الهی ضامن موفقیت در تمام امور و مسئولیت هاست، بنابراین این ارتباط مستمر باید همچنان حفظ شود.

معاون دادسرای انتظامی قضات کشور در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای حفظ کرامت و استقلال قضات شایسته و عادل و ارتقاء استقلال و شأن دستگاه قضایی را دغدغه و رسالت اساسی دادسرای انتظامی قضات دانست و افزود: همواره بر این اعتقاد بوده‌ایم که استقلال وشان دستگاه قضائی مود تاکید و تثبیت قرار گیرد چرا که این امر می‌تواند مرهون موفقیت در امر کار قضائی باشد.

وی یادآور شد: نظارت و ارزشیابی بسیار مطلوبی در دادگستری کل استان کرمانشاه وجود دارد و مدیریت این امور در استان کرمانشاه شایسته تحسین و قدردانی است.

در ادامه این نشست، حجه السلام علی مظفری، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، گفت: حفظ استقلال دستگاه قضائی مهم‌ترین اولویت است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل و به بیانی مهم‌ترین مسئله مورد نظر ما در طی چند سال گذشته حفظ استقلال دستگاه قضائی بوده است و این مهم زمانی مورد پذیرش مردم است که آرا صادره از ناحیه دادگستری بدون وجود هیچ گونه نیروی خارجی باشد که خوشبختانه در استان کرمانشاه این موضوع به خوبی رعایت می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان حفظ آرامش و امنیت شغلی را از دیگر امور مهم و مورد تاکید دانست و یادآور شد: همواره سعی بر این بوده است که امنیت شغلی و آرامش در میان کارکنان دستگاه قضائی استان وجود داشته باشد چرا که اعتقاد داریم این مهم در صدور رای درست و قضاوت صحیح تاثیر گذار است.

مظفری ادامه داد: قاضی در قضاوت خود جز از خداوند نباید از هیچ کس ابایی داشته باشد و این امر باید سرلوحه کار خود قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز