خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان اعلام کرد:

فراهم شدن بستر همکاری‌های امدادی گیلان با جمهوری آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۱۶۵

استاندار گیلان گفت: بسترهای همکاری ستاد مدیریت بحران گیلان و جمهوری آذربایجان زمان بروز حوادث طبیعی و غیرمترقبه فراهم شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلان باتوجه به آغاز فصل سرما و بارش‌های جوی در مرکز مدیریت بحران استانداری برگزار شد به سفر دوشنبه و سه شنبه هفته جاری همراه وزیر کشور به جمهوری آذربایجان اشاره و آن را سفری پُربار توصیف کرد و افزود: در این سفر ملاقات‌های بسیار خوب و رضایت‌بخشی با رؤسای جمهور، مجلس و وزرای کشور، امنیت، اقتصاد، حوادث غیرمترقبه، فرماندهی پلیس جمهوری آذربایجان در ظرف 48 ساعت به صورت فشرده برگزار شد.

استاندار گیلان فراهم کردن بسترهای  همکاری و تعامل استان‌های مرزی دو کشور، در زمینه پیشگیری و کنترل حوادث را از  موضوعات مورد توافق وزیر کشور ایران و وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان عنوان کرد و گفت: بسترهای همکاری  ستاد مدیریت بحران گیلان و جمهوری آذربایجان در زمان بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه، همچون بروز سیل، زلزله و آتش‌سوزی و انتقال و تبادل تجربیات در حوزه پیشگیری، مدیریت و کنترل حوادث غیر مترقبه فراهم شده است .

وی با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان گفت: گزارش‌های ارائه شده از سوی مدیران نشان‌دهنده آمادگی دستگاه‌ها برای مواجه با هرگونه حوادث احتمالی در فصل سرما است.

نجفی گیلان را جزو استان‌های حادثه‌خیز کشور دانست و برضرورت افزایش ذخیره سوخت نیروگاه‌های استان به حداکثر ظرفیت خود تأکید کرد و افزود: ذخیره سوخت کنونی به نسبت سال گذشته وضعیت مناسبی دارد  اما باید تلاش شود به مطلوب‌ترین شرایط دست یابیم.

استاندار گیلان همچنین از تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات راهداری خبر در استان خبر داد و افزود: بر طبق آمارهای ارائه شده میانگین عمر ماشین‌آلات در این بخش 7 تا 10 سال جوان‌تر شده‌ و تلاش ما برای کاهش عمر ماشین‌آلات ادامه دارد .

وی همچنین بر لزوم جبران کاستی‌های اعتباری و ارائه کمک‌های لازم به دستگاه‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی در فصل سرما تأکید کرد.

نجفی بارش‌های جوی در گیلان را متفاوت با سایر استان‌های کشور دانست و افزود: بارش نزولات جوی سنگین استان در مدت زمان چند ساعته موجب بروز خساراتی می‌شود که شاید در کمتر استانی شاهد این شرایط باشیم که بارش برف سال 83 و بارندگی 3 هفته اخیر در گیلان گواه این مدعاست.

استاندار گیلان با بیان اینکه گاهی در مدت  2 ساعت شدت و حجم سنگین بارندگی در شهر به گونه‌ای است که برای هدایت و خروج آن از طریق شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی زمان بیشتری مورد نیاز است، افزود: گاهی برای خروج این میزان از بارندگی در شهر اگر تمامی لوله‌های شبکه‌های جمع‌آوری را به آن متصل کنیم باز هم باید زمانی صرف شود تا این حجم تخلیه گردد.

استاندار گیلان با یادآوری بازدید از مناطق آب‌گرفته شهر رشت در بدو ورود خود به گیلان اشاره کرد و با بیان اینکه در آن ایام بنده اعلام کردم ان‌شاء‌الله شرایطی را فراهم خواهیم کرد تا استانداران بعدی با چکمه وارد شهر نشوند، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته نقاط آب‌گیر آن‌چنانی که باعث تعطیلی مدارس و شهر رشت شود نخواهیم داشت.

وی بر لزوم ادامه پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی به طور کامل و در مناطق اطراف شهر رشت نیز تأکید کرد و افزود: باید پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی با کمکی که استانداری در این بخش انجام داده  ادامه پیدا کند تا این مشکل به طور کامل برطرف شود.

وی اجرای پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی را جزو کارهای اصلی شهرداری عنوان کرد و افزود: باید این‌گونه پروژه‌ها صورت پذیرد تا زیباسازی شهر تحت خسارات این بارش‌ها قرار نگیرد.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم حضور دائمی بالگرد هلال‌احمر در استان تأکید کرد و افزود: با توجه به توفیقات حاصل شده در بخش خودروهای امدادرسانی و نجات در هلال‌احمر استان اما وجود بالگرد هلال‌احمر به صورت دائمی در گیلان ضروری است.

نجفی با مثبت ارزیابی کردن گزارشات ارائه شده از روند ذخیره کالا و تأمین ارزاق مردم اظهار داشت: الحمدالله تاکنون 11 میلیون و 500 هزار تن گندم در کشور  خریداری و سیلوها مملو از گندم و آرد است.

استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در مهار مگس زیتون اظهار داشت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته و توزیع رایگان کارت زرد و جلوگیری بسیاری از خسارات در بخش زیتون اما آسیب‌هایی نیز در این بخش داشته‌ایم.

وی بر ضرورت ارائه برنامه مشخص و زیربنایی در مبارزه با آفت زیتون توسط دستگاه‌های مسئول تأکید کرد و افزود: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین است باید دستگاه‌های متولی با ارائه برنامه‌ای مدون برای جلوگیری از آفت زیتون تلاش کنند.

استاندار گیلان به بازدید سرزده خود از مغازه‌داران زیتون فروشی شهرستان رودبار اشاره کرد و افزود: بازار این شهرستان باید به عنوان بازار ملی خرید و فروش زیتون شکل گیرد. نباید اجازه دهیم هویت زیتون از گیلان خارج شود.

وی به ظرفیت خوب شهرستان رودبار در کشت محصول زیتون اشاره کرد و افزود: باتوجه به قرار گرفتن شهرستان رودبار در ورودی استان باید با کشت مناسب زیتون در این شهرستان علی‌رغم توسعه آن، سرسبزی مناسبی را که نمادی از گیلان داشته باشد ایجاد کنیم.

در این نشست برخی از مدیران به ارائه گزارش از آمادگی خود در مواجه با حوادث احتمالی در فصل سرما پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز