خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان:

نباید نسبت به مسائل فرهنگی جامعه بی‌تفاوت باشیم

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۰۵۴

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه همه ما مسئول شرایط موجود هستیم، گفت: نباید هیچ‌کدام به مسائل فرهنگی جامعه بی‌تفاوت باشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، همایش روحانیون، ائمه جماعات و رابطان فرهنگی دادگستری‌ها و حوزه‌های قضایی استان گیلان عصر امروز با حضور رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

احمد سیاوش‌پور ابتدای این نشست با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری مظهر لطف و احسان سالار شهیدان گفت و افزود: قیام و حرکت امام‌حسین(ع) هرگز از ذهن بشریت پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر ریاست قوه‌قضاییه در جمع روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های عمومی و انقلاب کشور در همایش مشهد مقدس مبنی بر اینکه همیشه باید به یاد مرگ بود، افزود: باید بدانیم این دنیا فانی است و همه ما به ابدیت می‌پیوندیم و باید بیشتر مراقب باشیم تا مسیر را گم نکنیم.

سیاوش‌پور با اشاره بر تکیه داشتن به روحانیت بیان داشت: اگر از این اعتقاد فاصله گرفته شود، گرفتاری‌ها شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه لحظه به لحظه انسان دچار وسوسه شیطان است، ادامه داد: حضور روحانیت در دادگستری‌ها برکتی برای دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رییس شورای قضایی استان در ادامه سعادت یک کشور را در سلامت دستگاه قضایی آن کشور بیان کرد .

رییس کل دادگستری استان گیلان تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست  و افزود ، اثرات  کار فرهنگی باید  به گونه ایی باشد که در دل ها رسوخ کند.

وی با اشاره به این مطلب که  همه ما مسئول شرایط موجود هستیم، گفت: نباید هیچ‌کدام به مسائل فرهنگی جامعه بی‌تفاوت باشیم.

وی افزود: من به عنوان برادر کوچک و دلسوز انقلاب از شما روحانیت معزز و رابطین فرهنگی دادگستری استان گیلان می‌خواهم  که  در حفظ شأن جامعه‌ای که امام‌خمینی(ره) بنا کرده و رهبری معظم انقلاب سکان هدایت آن را در دست دارد کوشاتر باشید.

سیاوش پور همچنین بکارگیری خلاقیت و ابتکارات مناسب فرهنگی توسط روحانیون و مبلغین فرهنگی و دینی را از عوامل اثر گذار در جذب حداکثری مخاطبین مخصوصا در قشر جوان بیان کرد.

وی در ادامه محور موفقیت هر دستگاهی را نظم، سلامت و کار دانست و خواستار نهادینه شدن این فرهنگی این موضوع در دادگستری استان شد و گفت روحانیون به عنوان الگوهای قابل اعتماد جامعه می‌توانند در گسترش فرهنگ مذکور در دستگاه قضایی استان موثر باشند.

در ادامه همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین رضازاده معاون فرهنگی رییس کل داگستری استان گیلان  نیز با بیان فضایل و برکات عزاداری برای امام‌حسین(ع)ماه محرم را ماه پیروزی خون بر شمشیر دانست  و ماه محرم را مسیری برای دستیابی به سعادت واقعی بیان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز