خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی گیلان:

توسعه ایستگاه‌های هواشناسی آستارا در دستور کار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۹۹۶

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: توسعه ایستگاه‌های هواشناسی آستارا در دستور کار برنامه‌های سال جاری قرار دارد.

به گزارش ایلنا از آستارا، محمد دادرس در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های هواشناسی آستارا اظهار کرد: بحث توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی در سطح استان یکی از برنامه‌های عملیاتی است که اداره کل هواشناسی گیلان در طول ۶ برنامه گذشته و برنامه هفتم توسعه در دستور کار برنامه‌های سال جاری قرار داده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی در شهرستان آستارا افزود: سعی شده است بر اساس برنامه‌های عملیاتی اداره کل هواشناسی امسال بحث توسعه ایستگاه ساحلی بندر آستارا را داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق سنوات گذشته یکی از ایستگاه‌های اصلی و سینوپتیک که اطلاعاتش در نقشه‌های بین‌المللی هم ثبت می‌شود ایستگاه سینوپتیک آستارا است که بیش از ۳۰ سال اطلاعات هواشناسی دارد و بر اساس آن همه برنامه‌های کاربردی در بخش‌های کشاورزی عمران و سایر موارد از این اطلاعات استفاده می‌شود.

دادرس همچنین از راه اندازی شبکه وایرلس در ایستگاه آستارا به منظور دسترسی برخط به اطلاعات شبکه ایستگاه‌های غرب تا مرکز گیلان خبر داد و افزود: در کنار آن در سال ۱۴۰۱ ایستگاه اقلیم شناسی گیلان را هم در برنامه عملیاتی خود داشتیم که کارهایش انجام شد و با ۵ سنسور به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه هواشناسی آستارا قابلیت این را دارد که به ۱۶ سنسور دیگر هم مجهز شود، ادامه داد: امید می‌رود یکی از سنسورها را بتوانیم با تأمین اعتبار برای این ایستگاه لحاظ کنیم.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان همچنین به محوطه سازی ایستگاه اشاره کرد و گفت: کارهای محوطه سازی به انجام رسیده است و امید می‌رود با اعتبارهایی که به صورت ملی، استانی و شهرستانی اختصاص می‌یابد بتوانیم در راستای اهداف سازمانی داده‌برداری‌های مناسب با صحت و دقت مناسب در زمان مناسب را در اختیار کاربران قرار بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز