خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی آستارا خبر داد:

آغاز شخم زمستانه شالیزارها در آستارا

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۹۵

نخستین عملیات مربوط به شخم زمستانه با انجام ۲۵ هکتار در سطح شالیزارهای روستای عباس آباد آستارا آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا از آغاز شخم زمستانه شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا، ایرج شیارکار با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین عملیات مربوط به شخم زمستانه با انجام ۲۵ هکتار در سطح شالیزارهای روستای عباس آباد آستارا آغاز شد.

وی افزایش حاصلخیزی خاک، صرفه جویی در میزان مصرف آب و کاهش جمعیت برخی از آفات برنج و غنی سازی خاک را از مزایای شخم زمستانه مزارع برنج عنوان کرد.

شیارکار با اشاره به اینکه شخم زنی در این فصل باعثآمادگی خاک برای کشت می‌شود، اضافه کرد: کشاورزان منطقه برای بهره‌مندی از نزولات جوی و استفاده بهینه از آبهای سطحی نسبت به شخم اراضی شالیزاری خود اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا در ادامه از آغاز توزیع کود شیمیایی در بین کشاورزان خبر داد و گفت: کشاورزان شهرستان آستارا می‌توانند پس از دریافت حواله کود از شرکت مشاوره‌ای کشاورزی نسبت به خرید آن از شرکت تعاونی‌های روستایی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی اقدام کنند.

امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن شلتوک و هشت هزار و ۱۰۰ تن برنج سفید در آستارا تولید شد.

آستارا در غرب استان گیلان، دارای سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز