خبرگزاری کار ایران

بخشدار مارگون بویراحمد در گفت‌وگو با ایلنا:

دست سرمایه‌گذار را بخاطر احداث پتروشیمی دنا می‌بوسم/ برخی قصد تحریک مردم را دارند

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۶۸۱

بخشدار "مارگون" بویراحمد با تشریح چگونگی احداث پتروشیمی دنای بویراحمد تاکید کرد که دست سرمایه‌گذار این پروژه را بخاطر احداث پتروشیمی سقاوه می بوسد.

"علی ملکی" در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: همه ما شرایط کشور و استان و حتی منطقه را در بخش بیکاری جوانان می‌دانید و حال که سرمایه گذاری برای رفع این مشکل به منطقه سقاوه مارگون آمده تا بخشی از مشکلات بیکاری را حل کند من بعنوان نماینده دولت دست این سرمایه گذار و حتی مسئولانی که به فکر این منطقه هستند را می‌بوسم.

وی با بیان اینکه طرح پتروشیمی دنای بویراحمد از پروژه‌های خوب اشتغال‌زایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهرستان بویراحمد محسوب می شود، اظهار داشت: تمام مردم منطقه از اجرای این پروژه خوشحال و راضی بوده و کمتر از 10 خانوار ادعا دارند که در اراضی پروژه دارای حق و حقوق هستند.

بخشدار مارگون بویراحمد افزود: ما بعنوان نماینده دولت و از سویی بعنوان خدمتگزار کوچک مردم این منطقه از اجرای طرح پتروشیمی دنای بویراحمد بخوبی استقبال کرده زیرا که بخوبی می دانیم داشتن چند جوان بیکار در یک خانواده چه معنایی دارد.

ملکی با اشاره به روند روبه رشد نرخ بیکاری در بخش مارگون شهرستان بویراحمد, خاطرنشان کرد: بخش مارگون درحال تبدیل شدن به یک منطقه صنعتی است و از الان می توان چشم انداز خوبی را برای این منطقه در بخش صنعت ترسیم کرد.

وی گفت: امروز که عملیات اجرایی پتروشیمی دنا بویراحمد شروع شد نیز شاهد استقبال قابل تحسین مردم منطقه بوده و البته در مناطق کوچکی چون ما هرکس بخواهد سرمایه گذاری کوچکی کند برخی سواستفاده کره و اقدام به تحریک اهالی منطقه می کنند.

این مسوول بخش مارگون شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه برخی از اهالی در طرح های کوچکی مانند باغدارای هم اقدام به ایجاد معارضاتی می کنند تصریح کرد: متاسفانه حسادت ها سبب ایجاد چنین معارضاتی شده و سرعت توسعه را در منطقه کند نموده است.

ملکی گفت: اراضی پتروشیمی دنا بویراحمد هیچ ربطی به افراد خاص نداشته و ملک دولت جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

وی با تاکید براینکه سرمایه گذار براساس قانون درخواست اراضی سقاوه بویراحمد را برای احداث پتروشیمی نموده و تمامی مراحل قانونی نیز در این ارتباط طی شده است, اظهارداشت: 90 هکتار براساس قانون در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته که تمامی این واگذاری قانونی است.

بخشدار مارگون بویراحمد گفت: معارضین که تعداد آنها کمتر از 10 خانوار هستند می گویند ما 24 نسق در این محدوده داریم که اگر تمامی این نسق ها را جمع بندی بکنیم 80 هکتار می‌شود درحالیکه همین افراد حدود 150 هکتار اراضی در اختیار دارند.

ملکی با بیان اینکه اگر کسی اعتقاد دارد حق و حقوقی در این اراضی دارد بایستی براساس قانون عمل کند، ادامه داد: یک هزار و 300 هکتار زمین دیگر در دشت سقاوه وجود دارد که آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: اگر کسی از معارضان بتواند از دستگاه قضایی مارگون حکم بگیرد که در اراضی سقاوه که اکنون در اختیار پتروشیمی قرار گرفته مطمئن باشد که حق و حقوق وی بنحو کامل به وی پرداخت می شود.

بخشدار مارگون بویراحمد با تاکید براینکه کسی نمی تواند زمین دولت جمهوری اسلامی ایران را متعلق به خود بداند ادامه داد: متاسفانه برخی در موضوع پتروشیمی بویراحمد قصد سواستفاده داشته اما مطمئن باشند چیزی عایدشان نمی شود.

ملکی گفت: متاسفانه برخی چون با نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی مخالف هستند اکنون دست به تحرک مردم منطقه زده و از مردم می خواهند معارض و مخالف چنین پروژه هایی باشند.

وی با تقدیر و تشکر از مسوولان استانی , نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای و مردم منطقه مارگون بویراحمد, اظهارداشت: ما آمادگی کامل برای همراهی با سرمایه گذار را در منطقه داشته و بدون شک، قانون با کسانی که بخواهند بطور غیرقانونی اقدام به آشوب و هرج و مرج در هر منطقه ای بکنند برخورد خواهد کرد.

بخشدار مارگون بویراحمد افزود: از رسانه ها نیز می خواهیم در کنار مسوولان , مردم و سرمایه گذار پتروشیمی دنا بویراحمد بوده زیراکه این همراهی ها بنفع نظام و مردم است.

ملکی تاکیدکرد که برای رشد و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه حوزه مارگون بویراحمد حاضر است دست هر سرمایه گذاری را ببوسد تا مشکلاتی همانند بیکاری جوانان دیارش را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز