خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد:

زمین پتروشیمی سقاوه بویراحمد متعلق به دولت بود/ رعایت تمام مراحل قانونی در واگذاری

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۸۹۵

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمین پتروشیمی سقاوه بویراحمد سند رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران داشت و با طی تمام مراحل قانونی به شرکت مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد واگذار شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج،‌ عزت‌اله بهشتی فرد در گفت‌و گویی با بیان اینکه در زمینه واگذاری زمین به پتروشیمی بویراحمد قانون رعایت شده است، افزود: طبق ماده 56 سابق یا 2 فعلی، اعمال مقررات کردیم، تمام مراحل قانونی طی شد و سند رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان یک میلیون و 454 هزار هکتار از اراضی ملی به نام دولت سند دارد، تصریح کرد: برای پتروشیمی بویراحمد هم سه نقطه را پیشنهاد دادند که مکان فعلی به مساحت 81 هکتار دارای پیوست زیست محیطی و استعلامات 11 گانه امور اراضی است که از این میزان زمین، از زمین های سنددار به نام دولت به پتروشیمی بویراحمد اختصاص یافته و واگذار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از صدور کلیه مجوزات قانونی برای پتروشیمی بویراحمد  از سوی منابع طبیعی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ما مانند تمام طرح های سرمایه گذاری در استان که فرآیندهای قانونی را طی کرده، در شورای برنامه ریزی استان و کمیسیون امور زیربنایی مطرح و مصوب شده باشد، به پتروشیمی بویراحمد زمین واگذار کردیم.

بهشتی فرد اظهار کرد: در خصوص زمین های منابع ملی که دارای سند به نام دولت هستند نیز ما تمام فرآیندهای قانونی و محدودیت های اراضی زارعی و کشاورزی را رعایت و آنها را به نام دولت تثبیت مالکیت کرده ایم که سند آن به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی هم ادعایی نسبت به زمین های اراضی ملی دارد می تواند از راه قانونی آن را پیگیری کند، بیان کرد: هرکسی ادعایی دارد می تواند نسبت به طرح دعوی علیه منابع طبیعی در مراجع قضایی  یا از طریق کمیسیون ماده 54 که جهادکشاورزی، منابع طبیعی، اقتصاد و دارایی عضو آن هستند، اقدام کند و سند، نقشه و مستنداتش را ارائه کند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری قطعی زمین به پتروشیمی بویراحمد با رعایت تمام موارد قانونی خبر داد و تاکید کرد: زمین پتروشیمی بویراحمد سند انفال به نام دولت دارد و متعلق به هیچ شخص خاصی نیست که در راستای قانون برای سرمایه گذاری واگذار شده است.

زمین پتروشیمی بویراحمد مشهور به اراضی سقاوه به پلاک ۲۹۳/۱۳ به مساحت 2هزار و42 و نیم هکتار به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به شماره ثبت ۶۵۵ در صفحه ۱۶۹ به ثبت رسیده است و از این میزان ۸۱ هکتار طبق شماره ثبت ۲۵۴۰۱ در مورخه ۸ آبان ماه در دفترخانه رسمی به مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد واگذار شده و در تاریخ ۱۲ آذرماه توسط نمایندگان امور اراضی و منابع طبیعی به این شرکت تحویل گردیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز