خبرگزاری کار ایران

موسسه رازی، یار و همراه سازمان دامپزشکی در جبهه بهداشتی و سلامت کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۴۹۴

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اهمیت و نقش حیاتی موسسه رازی گفت: ضروری است تا به صورت عملی و شایسته از موسسه رازی حمایت کنیم تا همچون گذشته در دنیا به عنوان منبع و مرجع مطرح باشد.

به گزارش ایلنا از موسسه رازی، مجتبی نوروزی در بازدید از موسسه رازی و نشست با هیئت رئیسه این مجموعه ضمن محکوم کردن جنایاتی که توسط رژیم صهیونسیتی در غزه اتفاق می افتد، از حضور در موسسه رازی ابراز خشنودی کرد و گفت: به سبب سابقه حضور قبلی ام در ریاست سازمان دامپزشکی، تا حدود زیادی با فعالیت ها و اهمیت موسسه رازی آشنا هستم اما اینکه این مجموعه را در صدر بازدیدهای سازمان قرار داده ام، نشان از اهمیت بسیار بالای موسسه رازی دارد که باید تمامی دست اندرکاران حوزه دامپزشکی کشور به این مهم توجه کنند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی کشور، افزود: حمایت از تولید داخل، تنها با صحبت، میسر نمی شود بلکه باید در عمل اجرا شود.

چنانکه در سال های گذشته واکسنی را از رازی خریداری می کردیم که با واردات همان واکسن از شرکت خارجی، مبلغی معادل 8 برابر پرداخت می شد که دلیل آن ها برای واردات، کیفیت بالاتر نمونه خارجی بود، بر این اساس مقرر شد در طرح پژوهشی توسط پژوهشگران مطرح، کیفیت دو واکسن، مورد مقایسه قرار گیرد، که مشخص شد در بسیاری از موارد ایمنی زایی، یکسان و حتی در مواردی واکسن رازی بیشتر و بهتر بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این موارد به صورت مستند در اختیار سازمان قرار گرفت و در حال حاضر نیز موجود است، گفت: این امر سبب شد تا در حمایت از موسسه قیمت واکسن های رازی را ۱۵ درصد افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نقش موسسه رازی برای سازمان دامپزشکی کشور بسیار حائز اهمیت است و با توجه به اینکه یک موسسه تولیدی داخلی است، باید از آن به شکل عملی و شایسته حمایت کنیم.

نوروزی، ضمن خداقوت به مدیران و کارکنان موسسه رازی، آنان را همراه و یار سازمان دامپزشکی در جبهه بهداشتی و سلامت کشور عنوان کرد و گفت: امید است در حوزه تولید واکسن های جدید و نیازمندی های سازمان دامپزشکی موسسه رازی بتواند همچون گذشته موفق عمل کند.

وی تاکید کرد: سازمان دامپزشکی با تمام توان از محصولات با کیفیت موسسه رازی حمایت می کند و رازی نیز باید به گونه ای تلاش کند تا کیفیت محصولات با سایر کشورها رقابت کند و روزی برسد که دیگران به رازی استناد کنند.

وی ادامه داد: این باور و اطمینان باید در موسسه ایجاد شود که رازی همچون گذشته در دنیا مرجع و منبع باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید تمدن بزرگ اسلامی در کشور راه اندازی کنیم که پاسخگوی سایر کشورها باشد، تصریح کرد: دانشمندان و نخبگان زیادی در ایران وجود دارند و لازم است از این ظرفیت علاوه بر کشور، در سایر کشور های اسلامی نیز بهره برداری شود.

وی اضافه کرد: ایجاد شرایط بالندگی و حمایت از رازی موضوعی ضروری، حیاتی و ویژه است و بازدید از رازی این پیام به زیرمجموعه سازمان دامپزشکی مخابره می کند که باید به داخل متکی باشیم چراکه مشکلات ما در بیرون مرزها حل نخواهد شد.

نوروزی بیان کرد: وضعیت کنونی غزه و جنایات اسفناکی که در آن منطقه در حال وقوع است چهره دیگر خارج مرزهاست و نشان می دهد در روز ضرورت، آن ها حتی محموله ماسک یکدیگر را به سرقت خواهند برد.

وی همچنین در خصوص ساخت واکسن رازی کووپارس که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی دنیاست گفت: در مورد کیفیت و ایمنی بالای این واکسن از خارج از سازمان دامپزشکی بسیار شنیده ایم که بهترین واکسن داخلی است و افسوس می خوریم که به اندازه ای که باید به آن توجه نشد.

وی ابراز امیدواری کرد تا شاهد درخشش موسسه رازی در همه حوزه های تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز