خبرگزاری کار ایران

کارشناس ارشد شهرسازی در گفت وگو با ایلنا:

شوراها نقش بسزایی در تصمیم‌گیری مدیریت شهری دارند/ 20 ارگان مداخله‌گر در امور شهری

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۶۱۳

کارشناس ارشد شهرسازی در استان کرمانشاه گفت: شوراهای‌اسلامی به عنوان بازوان شهرداری نقش‌بسزایی در هماهنگی و تصمیم‌گیری مدیریت شهری دارند به طوریکه هم اکنون مدیریت شهری حول نظرات و اوامر شورای شهر اداره می شود.

محمد علی مهری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، اظهار کرد: شهر به عنوان یک محیط پویا باید همواره مورد توجه یک مدیریت کارآمد و استراتژیک قرار گیرد.

مهری افزود: از زمان مدیریت شهری تکوین یافته تاکنون بیش از یک قرن می گذرد و در این مدت همواره قوانین و برنامه ها تاکید بر مدیریت شهری یکپارچه داشته اند ولی تاکنون این اقدام در کشور ما عملی نشده است.

این کارشناس ارشد شهرسازی تصریح کرد: در واقع بیش از 20 ارگان و اداره و سازمان در مدیریت شهری مداخله‌گر هستند، وجود این تعدد سازمان‌های مداخله گر، افزایش هزینه و بعضا اختلاف سلیقه در اعمال نظرات را در بر دارد.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر در شهرها بیش از سایر ارگان‌ها در امر مدیریت شهری سهیم هستند و تا اسمی از مدیریت شهری به میان می آید نگاه‌ها به سمت شهرداری معطوف می شود.

این کارشناس فرهنگی تاکید کرد: شوراهای اسلامی به عنوان بازوان شهرداری نقش بسزایی در هماهنگی و تصمیم گیری مدیریت شهری دارند، به طوریکه هم اکنون مدیریت شهری حول نظرات و اوامر شورای شهر جاری است.

وی تصرح کرد: شورا و شهرداری در راس مدیریت شهری می توانند با همدلی و همفکری در تحقق اهداف مدیریت شهری همراه باشند تا بتوانند رفاه شهروندان و خدمات مطلوب تر ارائه دهند.

مهری تاکید کرد: ولی متاسفانه در کرمانشاه چندین سال است که انتخاب شهردار و ادامه همکاری با وی از سوی منتخبین مردم باعث تعلل در تحقق مدیریت شهری شده و روند استیضاح شهردار و معرفی جایگزین آن در مواقع حساس سال اتفاق می افتد و در فاصله این دو اقدام، متضرر اصلی شهروندان هستند.

وی تاکید کرد: خیلی از شهرداران کرمانشاه که بنا به دلایلی استیضاح می شوند در شهرهای دیگر به مناصب بالاتر نائل می شوند و به مدیریت مقبولی دست می یابند.

این کارشناس فرهنگی گفت: اکنون نیز شهردار منتخب با اکثریت آراء اعضای شورا و  با مقبولیت ویژه در بین مردم و با دارا بودن تخصص شهری و تایید از سوی مراجع ذیصلاح در حال انجام وظیفه است.

مهری بیان کرد: امید است اعضای شورای اسلامی شهر با همراهی وی، بدور از هرگونه ملاحظات سیاسی، قومی و قبیله ای و سایر موارد باب شده با همکاری نخبگان و دلسوزان شهر به داد این مدیریت بحران زده رسیده و در جراحی بیماری این شهر، با استفاده از تخصص متخصصان موضوعی، مشکلات شهر را بر اساس اولویت شناسایی کنند و در بکارگیری نفرات در پست های مدیریتی از نیروهای متخصص بر اساس اصل شایسته سالاری استفاده نمایند و انتخاب مدیران بدور  از رانت و بده بستان و رابطه خویشی و خادمی باشد.

این تحلیلگر مسایل شهری  گفت: اکنون برنامه ششم توسعه نیز تدوین شده و پس از ابلاغ با رعایت اولویت بندی و نیاز محله ها و مناطق در بحث ساخت، توسعه و تجهیز اماکن و فضاهای فرهنگی، رفاهی و خدماتی بصورت مدیریت جهادی این بیمار چندین ساله را التیام بخشند و کرمانشاه را به حد نسبی در مقایسه با سایر کلانشهرها برسانند.

وی افزود: البته باید شهروندان نیز تک تک در این امر سهیم باشند و در این برهه که شهرداری با کاهش منابع درآمدی مواجه است در همکاری و پرداخت بدهی های خود در کمیسیونهای مربوطه گوشه ای از این همکاری را متحمل شوند.

مهری در پایان گفت: امید است مدیریت شهر کرمانشاه نظر به اینکه چندین سال است که دستخوش اختلافات و اتفاقات بین اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری و در راس آنها شهردار بوده، این بار با حمایت و همکاری نخبگان علمی و فرهنگی و متخصصان شهری جراحی شود و شاهد کرمانشاهی آباد و درخور شان شهروندان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز