خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد؛

احداث ۱۰۰ کلاس درس در کرمانشاه طی سال تحصیلی جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۵۳۸

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: طی مهرماه 1402 مصادف با آغاز سال تحصیلی جدید، 15 مدرسه شامل 100 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان برای بهره برداری در اختیار آموزش و پرورش این استان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مرزبان نظری در نشست خبری امروز که به مناسبت روز خبرنگار برگزارشد، اظهار داشت: دو هزار و ۹۵۷ مدرسه با ۱۴ هزار و ۵۳۱ کلاس درس در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۷۱۵ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی و شش هزار کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی سرانه مقاوم‌سازی مدارس در استان کرمانشاه را ۵.۲ متر مربع اعلام و عنوان کرد: این عدد طی چند سال اخیر به ۶.۴ متر مربع رسیده درحالی‌که سرانه ایده‌آل آن ۸.۵ متر مربع است.

نظری تصریح کرد: ۱۲۴ پروژه با ۴۰۰ کلاس درس و زیربنای ۳۷ هزار متر مربع در استان کرمانشاه در دست احداث است که در ۸۰ مدرسه خیران مشارکت دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مهر ماه ۱۴۰۲.۱۵ مدرسه با یک‌صد کلاس درس و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان کرمانشاه قرار خواهد گرفت.

نظری از انعقاد ۲۰۰ تفاهم‌نامه با خیران خبر داد و گفت: مبلغ تعهد ۱۵۰ میلیارد تومان بوده همچنین از مجموع ۷۵ میلیارد تومان هدف‌گذاری در سال گذشته ۴۴ پروژه با ۴۵ میلیارد تومان محقق شده است.

وی از مشارکت ۴۴۰ خیر حقوقی و غیر حقوقی در استان کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت و بسیاری از بانک‌ها و نهادها طرح شهید پناهی به‌منظور حذف مدارس کانکسی اجرا شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه به وجود ۱۴۵ مدرسه کانکسی در سطح استان اشاره و عنوان کرد: ساخت ۶۶ مدرسه جایگزین در دست اجرا است مابقی نیز در آینده احداث و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

نظری از احداث ۲۱۴ چشمه سرویس بهداشتی و تعمیر ۲۵۲ چشمه سرویس بهداشتی در سطح استان کرمانشاه خبر داد و اذعان کرد: مجموعا ۲۴ میلیارد تومان هزینه احداث و تعمیر سرویس‌های بهداشتی مدارس شده است.

وی افزود: نوسازی سیستم گرمایشی مدارس از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و اکنون همه مدارس حتی مدارس کانکسی بدون بخاری نفتی هستند که در میان ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

نظری از اجرای طرح‌های مختلف نوسازی مدارس در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در طرح شهید عجمیان، ۵۲۰ مدرسه محروم در استان کرمانشاه شناسایی شده و در دستور شاداب‌سازی قرار می‌گیرد.

وی افزود: سهم آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، یک هزار و ۲۲ میلیارد تومان است که ۵۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد به حساب خزانه استان واریز خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع ۵۲۲ میلیارد تومان اعتبار، ۳۱۷ میلیارد تومان تخصیص یافته همچنین ۵۷ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات اداری مدارس شده است.

نظری اذعان کرد: از محل منابع قیر رایگان در قانون بودجه سال ۱۴۰۱.۳۳ میلیارد تومان صرف انجام ۱۵۸ هزار مترمربع آسفالت و ایزوبام مدارس استان کرمانشاه شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته استان کرمانشاه با یک درصد تخصیص آخرین استان از نظر اعتبارات بودجه بود که در این راستا با استاندار رایزنی شد و قرار شد ۱۰ درصد اعتبارات استان به آموزش و پرورش اختصاص یابد.

نظری گفت: در حوزه ملی در سال ۱۴۰۱، از ۴۴۲ میلیارد تومان اعتبار، ۳۳۳ میلیارد تومان تخصیص یافت همچنین از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار استانی، ۲۱ میلیارد تومان محقق شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: برابر آخرین مقررات ملی ساختمان، استان کرمانشاه در صنعتی‌سازی استان پایلوت کشور است.

نظری با بیان اینکه اجرای طرح فاخر نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه امام حسن (ع) منعقد شده که ۸۴ مدرسه در سطح استان معرفی شده که از این تعداد ۳۶ مدرسه کانکسی، ۴۳ مدرسه سنگی و پنچ مدرسه در مناطق محروم هستند.

وی افزود: ۱۲۰ مدرسه غیرانتفاعی در استان کرمانشاه دایر است که متأسفانه در برخی از این مدارس آموزش در اولویت نیست.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس قانون صاحبان صنایع می‌توانند مالیات خود را صرف ساخت مدارس کنند که در نهایت مدارس با نام آن‌ها احداث شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز