خبرگزاری کار ایران

علی‌محمد مرادی:

هموار کردن مسیر سرمایه‌گذاری در گروی نهادینه‌شدن فرهنگ کار است

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۲۴۸

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس گفت: تا زمانی‌که کار به‌عنوان یک ارزش در جامعه نهادینه نشود نمی‌توان داخل کشور زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال را هموار کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌محمد مرادی در دیدار با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با انتقاد از دیدگاه نامناسب بخشی از جامعه نسبت به مقوله کار و کارآفرینی اظهارکرد: توسعه نیازمند تفکر صحیح و بینش درست نسبت به کار است و تا زمانیکه کار به عنوان یک ارزش در جامعه نهادینه نشود نمی توان زمینه سرمایه گذاری و اشتغال را در داخل کشور هموار کرد.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس همچنین خواستار رفع بروکراسی شدید موجود در ادارات استان شد و گفت: رفع این بروکراسی‌ها علاوه بر سرمایه‌گذاری داخلی، مشوق و زمینه‌ساز سرمایه‌گذاران خارجی نیز می‌شود.

علیمحمدی از بیکاری و نبود سرمایه‌گذاری به‌عنوان دغدغه اصلی حوزه علمیه نام برد و گفت: کارکردن در حوزه اشتغال جامعه نیازمند کار جهادی به شیوه و سیره رسول خداست.

علیمحمدی با بیان اینکه اشتغال امروز در کشور ما گرفتار رانت خواری و یکسری مشکلات دیگر شده است، افزود: واردات بی رویه کالاها توسط عده ای سودجو، عامل بزرگ آشفتگی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری کشور شده است که امیدواریم به همت مسئولان و به برکت نظام جمهوری اسلامی، این مشکلات مرتفع شود.

وی خدمت به مردم را عبادت دانست و خاطرنشان کرد: اگر مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس فرصتی برای شنیدن دردها و مشکلات مردم نداشته باشند زمینه گرایش قشر جوان به سمت ضدانقلاب و گروههای تکفیری از جمله داعش فراهم می شود.

برهان صلواتی نیز در نشست با رئیس مجمع نمایندگان کردستان گفت: حدود یکهزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات در اختیار کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قرار داده شده تا برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی استان مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی این تسهیلات را شامل 642 میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات اشتغال فراگیر، 260 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و 33 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی برشمرد و افزود: برای اشتغال روستاییان، این تسهیلات با نرخ 4 درصد تا 10 درصد متغیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز