خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کردستان خبر داد:

بهره برداری از پروژه تأمین آب اضطراری شهر بانه در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۹۱۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از افتتاح پروژه تأمین آب اضطراری شهر بانه در دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در جریان بازدید از پروژه تأمین آب اضطراری شهر بانه، اظهار کرد: تأمین آب شرب شهرهای مختلف استان همواره جزو دغدغه‌های ما بوده و این دغدغه بویژه در مورد آب بانه بیشتر هم بوده است.

وی افزود: به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان در یک اقدام بافوریت، کار تأمین آب شرب شهر بانه از محل سد عباس آباد را  دستور کار قرار داد.

معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به نیاز آبی ۲۵۰ لیتر در ثانیه شهر بانه تصریح کرد: خط انتقالی برای تأمین این نیاز کار شده و تا دهه مبارکه فجر به طور کامل آماده بهره برداری خواهد شد.

 قادری یکی از ویژگی های این پروژه را تأمین آب باکیفیت تر برای شهر بانه از محل سد عباس آباد عنوان کرد و افزود:  همچنین با این اقدام نگرانی برای آب شرب شهر بانه در سال های بعد از بین خواهد رفت.

وی یادآور شد: طرح بلندمدت تأمین آب شرب بانه برنامه ای است که شرکت آب منطقه ای استان در دستور کار دارد و در یک فاصله زمانی مشخص به انجام می رسد، اما تا آن زمان، این اقدام شرکت آبفا استان نگرانی را بابت آب شرب بانه بویژه با توجه به کمبود نزولات جوی برطرف کرده است.

معاون استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه ۶ میلیارد تومان می باشد که ۳ میلیارد تومان آن از طریق وزارت نیرو و ۳ میلیارد تومان دیگر از محل منابع داخلی شرکت آبفا استان تأمین می شود.

همچنین مدیرعامل شرکت آبفا کردستان نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: پروژه تأمین آب اضطراری شهر بانه برای تأمین ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب از محل سد عباس آباد طراحی شده  است.

 محمدحسین محمدی افزود: این پروژه شامل ایجاد تأسیسات انتقال آب به بانه، احداث خط انتقال جدید به طول ۶.۵ کیلومتر، بهره برداری از یک باب مخزن ۵ هزار مترمکعبی، بازسازی و توسعه تأسیسات موجود و ایجاد ظرفیت پمپاژ برای باقیمانده کار به میزان ۱۸۰ لیتر در ثانیه می باشد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در دو فاز اجرا می شود، گفت: فاز نخست پروژه از ابتدای آبان ماه به میزان ۹۰ لیتر در ثانیه وارد مدار شده و آب شرب بانه را تأمین کرده است که اگر این کار انجام نمی شد، با مشکلات زیادی مواجه می شدیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز