خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور شوراهای استانداری کردستان مطرح کرد:

دولت، کارآفرینی در روستاها را با هدف اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت مد نظر قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۶۹۲

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاها و وجود نیروی فعال و جویای کار و ساماندهی کارگاه های آموزشی، کارآفرینی روستایی مدنظر دولت با هدف ایجاد اشتغال و جلوگیری از رشد مهاجرت بی رویه بوده است.

به گزارش ایلنا، کورش مرادی با بیان این مطلب افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه رویکردهای نوین توسعه روستایی، پرداختن به بحث اشتغال و ایجاد درآمد پایدار در روستاها است.

وی افزود: با برگزاری دوره های کارآفرینی برای علاقمندان در روستا، ضمن یادگیری فنون خاص، با پرداخت تسهیلات طولانی مدت و با بهره کم، امکان اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای روستائیان به وجود آمده است.

مرادی با تأکید بر اینکه خوشبختانه دستگاه های متولی امر در این زمینه اقدامات مؤثری انجام داده اند، یادآور شد: احداث کارگاه های کوچک در روستاها در کنار فعالیت های روزمره روستایی، چرخه اقتصادی روستائیان را رونق بخشیده است و هرچند هنوز جای کار زیادی وجود دارد، اما با این حال، مجموع این عوامل تا اندازه ای توانسته است مهاجرت معکوس روستائیان را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی و دفتر امور روستایی استانداری به عنوان سه مجموعه فعال در امر محرومیت زدایی و کارآفرینی روستائیان در استان نقش بسزایی دارند، گفت: در همین راستا سال گذشته طرح‌های اشتغال‌زایی در زمینه کشاورزی، شیلات، دامداری، گردشگری و مشاغل خانگی مصوب شد که جهت دریافت تسهیلات از طریق دفتر امور روستایی به متقاضیان بخش خصوصی در روستاها برای اجرای پروژه به بانک‌های عامل معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز