خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان مطرح کرد:

باید مروج جوانان برای ایجاد اشتغال‌های جدید در استان باشیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۴۸۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با تاکید بر ترویج و آموزش گفت: باید مروج جوانان برای ایجاد اشتغال های جدید در استان باشیم تا جوانان وارد بازارکار شده و سهم بیشتری در تولید و اشتغال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد رشیدی با تأکید بر بهداشت و ایمنی کار افزود: حوزه رفاه اجتماعی تلاش خود را در زمینه های مختلف بهداشت و ایمنی کار انجام داده ودر این  زمینه 12هزار نفرساعت آموزش برگزارشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان موضوع تولید و اشتغال را مهم دانست و گفت: بحث ایمنی در رابطه با حفظ اشتغال موجود و ارتقای بهره وری است.

رشیدی در خصوص بیکاری اظهار داشت: بیکاری در سطح بالایی قرار دارد و در استان کردستان با توجه به محدودیت‌های تاریخی این موضوع نمود بیشتری دارد.

رشیدی با تأکید بر لزوم در دسترس داشتن آمار ادامه داد: باید در مورد جوانان فارغ التحصیل بیکار آمار و اطلاعاتی وجود داشته باشد و راهکارهایی برای این منظور ارائه شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: دراستان کردستان ، تعداد واحدهای تولیدی محدود است و باید در این زمینه چاره اندیشی گردد و این واحدها گسترش یابند.

رشیدی خاطر نشان کرد: کردستان می تواند مزیت رقابتی در سطح کشور باشد و با توجه به پتانسیل و مزیتها می توان اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم کرد.

وی به پتانسیل آبی کردستان اشاره کرد و گفت: این امر می تواند در راستای ایجاد باغات و اشتغال مؤثر باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان کردستان افزود: استان کردستان در زمینه معدن، گندم و توت فرنگی پتانسیل خوبی دارد و باید دراین زمینه سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

رشیدی با بیان اینکه سرمایه یکی از مؤلفه های مهم در بحث اشتغال است گفت: باید به سرمایه گذاری توجه بیشتری شده و بخش خصوصی در این زمینه ترغیب شوند تا اشتغالزایی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شیوه ی کار تعاونی باید  به صورت گروهی در قالب تشکل های تعاونی باشد گفت: با اجرتی این روش قدرت ریسک پذیری افزایش می یابد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به طرح تکاپو اظهار داشت: استان کردستان در رسته های آی تی، آی سی تی، گردشگری و زنبورداری به عنوان پایلوت انتخاب شده است که با جدیت پیگیری می شود و تسهیلات مناسب فراهم شده است.

رشیدی باتاکید بر ترویج و آموزش گفت: باید مروج جوانان برای ایجاد اشتغال های جدید در استان باشیم تاجوانان وارد بازارکار شده و سهم بیشتری در تولید و اشتغال داشته باشند.

وی در خصوص طرح تأمین مالی خرد خاطر نشان کرد: در این طرح 12 هزار نفر روستائیان آموزش داده شده اند و کار و تلاش خود را در زمینه تولید، فعالیت دارند.

رشیدی به طرح کارورزی اشاره کرد و افزود: دانش آموختگان می توانند با بازار کار و کسب تجربه آشنا شوند و اواخر سال گذشته 45 نفر از دانش آموختگان از این طرح استفاده کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز