خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد:

سرمایه‌گذاری 3700 میلیارد تومانی برای ایجاد اشتغال امسال در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مجموع سرمایه‌گذاری پیش بینی شده برای ایجاد اشتغال در استان طی سال جاری سه هزار و 713 میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی آشتاب ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان خرم آباد با اشاره به اینکه سال 95 سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است اظهار داشت: امسال باید یک سال متفاوت از سال های گذشته در استان داشته باشیم و یک برنامه درست، کامل و هدف دار برای استان ترسیم کنیم.
 
وی افزود: باتوجه به اینکه لرستان به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است باید بتوانیم برنامه های مربوط به استان را به طور دقیق و با کیفیت انجام دهیم.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه بزرگترین دغدغه سران دولت و همچنین خانواده های استان بحث بیکاری جوانان است، عنوان کرد: سند اشتغال استان از چهار ماه پیش در دست اجرا قرار گرفته و این سند متناسب با پتانسیل ها و توانایی های انسانی تهیه شده که پروژه محور بودن این سند یکی از خصوصیات بارز آن است.
 
آشتاب گفت: با توجه به برش شهرستانی تعیین شده در سند اشتغال استان تسهیلات بانکی متناسب با پروژه مورد نظر اختصاص داده شده که در این راستا بخشی از اعتبار لازم برای ایجاد اشتغال از محل آورده اشخاص و شرکت های سرمایه گذاری تامین می شود و بخشی دیگر از محل اعتبارات دولتی اختصاص می یابد.
 
وی اشتغال پیش بینی شده در لرستان را طی سال 95 و مطابق سند اشتغال استان 25 هزار و 618 شغل دانست و گفت: مجموع سرمایه گذاری پیش بینی شده برای ایجاد اشتغال در استان طی سال جاری سه هزار و713 میلیارد تومان خواهد بود که حدود 74 درصد این اعتبار از طریق بخش خصوصی تامین می‌شود.
 
آشتاب افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری پیش بینی شده برای ایجاد اشتغال شش هزار و361 فرصت شغلی در شهرستان خرم‌آباد طی سال 95 حدود هزار و 157 میلیارد و700 میلون تومان است.
 
وی اضافه کرد: سهم بخش کشاورزی با 920 نفر اشتغال در این شهرستان 129 میلیارد تومان بوده، سهم بخش صنعت با ایجاد هزار و 810شغل برابر 655 میلیارد و600میلیون تومان بوده و سهم بخش خدمات با ایجاد سه هزار و 613  شغل حدود 373 میلیارد و100 میلیون تومان است.
 
وی سهم اشتغال خرم آباد را از سند اشتغال استان 24.77 درصد خواند و اضافه کرد: لازم است شرایط ایجاد اشتغال از سوی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تسهیل شود.

کد خبر : ۳۷۸۲۲۷