خبرگزاری کار ایران

فرماندار سنندج مطرح کرد:

باید هویت معماری خود را پاس بداریم

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۸۷۰

فرماندار سنندج با بیان اینکه معماری سخن برای گفتن دارد گفت: ضروری است هویت خود را که نشات گرفته از معماری شهر و روستا است را پاس بداریم چرا که این معماری با روحیات ما سازگاری بیشتری نسبت به معماری غربی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم زارعی امروز در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران که با حضور استاندار و مدیران در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد افزود: از مجموع 58 مقاله ارسال شده 14 مقاله طی امروز و فردا جهت ارائه و سخنرانی برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی وسیعی هسیم گفت: متاسفانه با وجود این پیشینه اما کتاب و نوشته ای در خصوص معماری شهر و روستا در کشور آنچنان ثبت نشده است و ما جهت آگاهی ناگزیر به سفرنامه هایی که در کشور موجود است مراجعه می کنیم.

فرماندار سنندج ادامه داد: می‌طلبد همگان رویداد و وقایع مهم زندگی خود را ثبت کند تا نسل های آینده بتوانند اطلاعات جامعی را جهت معرفی هویت خود در دست داشته باشند.

وی با بیان اینکه معماری سخن برای گفتن دارد گفت: ضروری است هویت خود را که نشات گرفته از معماری شهر و روستا است را پاس بداریم چرا که این معماری با روحیات ما سازگاری بیشتری نسبت به معماری غربی دارد.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان گفت: علی رغم داشتن تاریخ پربار استان اما منابع کتاب در این زمینه محدود است در حالی که شهر سنندج به تنهایی خود کلکسیونی از معماری بی‌نظیر است.

علوی ابراز داشت: متاسفانه بعد از انقلاب برنامه جامعی از سوی متولیان برای هویت بخشی به معماری وجود نداشته است و امید است برپایی کنگره ها تلنگری برای اهمیت دادن بیشتر به این مهم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز